جام‌حذفی در مرحله یک‌شانزدهم نهایی

استقلال ـ مس؛ تقابل آوازه آبی با انگیزه مسی

جام حذفی درحالی به مرحله یک‌شانزدهم نهایی رسید که آبی‌های تهران فارغ از نام حریف، تجربه حذف پرسپولیس به دست یک تیم دسته دومی را هرگز از یاد نخواهند برد؛ استقلال امروز با تیم دسته اولی و سراسر انگیزه مس کرمان رودررو می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۶۷۴

مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی درحالی امروز پیگیری می‌شود که پیش از این شهرداری فومن در تبریز یک بر صفر شهرداری تبریز را شکست داد تا نخستین تیم راه یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها لقب گیرد. در مهم‌ترین دیدار امروز استقلال تهران در ورزشگاه آزادی پذیرای مس کرمان است. استقلال پس از آن‌که در مرحله یک سی و دوم نهایی ـ همانجایی که پرسپولیسی‌ها به قشقایی باختند ـ در انزلی بر ملوان نوین چیره شد، امروز نیز باید برابر یک تیم دسته اولی قرار گیرد. آبی‌ تهران در صورتی که از سد مس بگذرد به زمین سفت می‌خورد؛ جایی که حریفان احتمالی بعدی‌اش نفت تهران و سپاهان اصفهان خواهند بود.

اما حریف امروز استقلال تیم باسابقه مس کرمان است؛ حریفی از رده هفتم لیگ یک که منصور ابراهیم‌زاده کارکشته را به عنوان سرمربی در راس کادر فنی خود می‌بیند.

با این حال ابراهیم‌زاده اوضاع خوبی در مس ندارد و نتایج متزلزل این تیم به هیچ وجه مورد رضایت هواداران مس نیست و این بازی می‌تواند برای او حکم مرگ و زندگی داشته باشد. ابراهیم‌زاده همان‌طور که تاکید داشته تیمش توان شگفتی‌سازی در جام حذفی را دارد، اگر به هدفش برسد، جایگاهش را در نیمکت مس مستحکم خواهد کرد، در غیر این صورت می‌توان گفت شمارش معکوس برای کنار رفتنش آغاز می‌شود.

کار سخت دو نماینده تبریز

در دیگر بازی‌های حساس امروز درحالی که ماشین‌سازی تیم بحران زده تبریز میزبان خونه به خونه بابل است که نماینده بابل در هفته‌های اخیر لیگ یک روند رو به رشدی داشته است و با یک بازی کمتر در رده دوم این رقابت‌ها جاخوش کرده است، درست برعکس تیم پرمهره ماشین‌سازی که در لیگ برتر اوضاعی بحرانی دارد. تراکتورسازی دیگر تیم تبریزی هم هرچند با انبوه ستارگان خود در رده دوم لیگ برتر قرار دارد، اما امروز در انزلی کار سختی برابر تیم تازه جان گرفته ملوان و محمد مایلی‌کهن دارد. در یکی دیگر از بازی‌های امروز سایپای تهران پذیرای تیم دسته اولی بادران است، باید دید تقابل حسین فرکی و اکبر میثاقیان در نیمکت دو تیم چه نتیجه‌ای را در میدان رقم خواهد زد.

منصوریان: راضی‌ام، چون روند رو به رشدی داریم

علیرضا منصوریان، سرمربی استقلال در نشست خبری دیدار تیمش با مس کرمان گفت: وقتی می‌دانیم با یک تیم دسته اولی بازی داریم، آن بازی را خاص می‌دانم. به دلیل این‌که فاصله بین دو بازیمان کم بود، تغییراتی در تیم داریم که بتوانیم با نیروی مضاعف به این دیدار برویم. از هواداران می‌خواهم که به ورزشگاه بیایند و تیم را حمایت کنند، چون ما در این چند بازی تلاش می‌کنیم هم فوتبال خوبی بازی کنیم و هم بتوانیم نتیجه بگیریم.

سرمربی استقلال در مورد نبود سه بازیکن اصلی تیمش در این دیدار، تصریح کرد: منکر ستاره‌هایی چون امید ابراهیمی، خسرو حیدری و وریا غفوری نمی‌شوم، اما ساختارمان را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که کمتر دچار مشکل شویم.

وی درباره ضعف گلزنی مهاجمان تیمش گفت: این‌که بخواهیم معجزه‌ای صورت بگیرد و بازیکن همه موقعیت‌ها را به گل تبدیل کند، چنین چیزی نیست. ما باید تمرین کنیم و همه تمرکزمان را در تمرین بگذاریم، این مساله پیوسته هم میسر است. در این چند روز که لیگ تعطیل است، حمله را برای مهاجمان تیم شبیه‌سازی می‌کنیم و آنقدر تکرار مکررات خواهیم کرد تا بازیکن بتواند خودش را از این فشار خارج کند. بپذیریم که بازیکن هم تحت فشار است و به خاطر آن موقعیت را از دست می‌دهد. در مجموع از عملکرد تاکتیکی‌مان راضی هستیم، چون روند روبه‌رشدی در پیش گرفتیم.

منصوریان در مورد فحاشی تماشاگران فولاد و برخورد کمیته انضباطی با آنها عنوان کرد: اصلا امیدی به کمیته انضباطی نداریم، آنها فقط شنبه‌ها می‌آیند و نمی‌دانم بقیه هفته کجا می‌روند. تلاش می‌کنم اصلا کارم به کمیته انضباطی کشیده نشود. ترجیح می‌دهم اگر مشکلی با کسی داشته باشم، کارم به قوه قضاییه کشیده شود تا به کمیته انضباطی !

منصوریان در واکنش به اظهارات علیرضا بیرانوند مبنی بر این‌که منصوریان می‌خواست فوتبالش را نابود کند، گفت: خیلی مساله عجیبی نیست که هر بازیکنی در مورد مربی‌اش صحبت کند، 5/4 سال شاگرد من بود و نظرش قابل احترام است، اما ایده من مسیر کلی فوتبال است، بیرانوند پسر خوبی است و او نظرش را گفته و مساله خاصی نیست.

فرکی: در جام حذفی به دنبال آسیایی شدن هستیم

حسین فرکی سرمربی سایپا در آستانه دیدار تیمش با بادران گفت: بادران در میانه جدول لیگ دسته اول است و آنها را خوب می‌شناسیم. یکی از جذابیت‌های جام حذفی این است که اگر شکست بخوریم دیگر جای جبران ندارد، به خصوص برای تیم‌هایی که در این جام راه قهرمانی را دنبال می‌کنند، ولی در لیگ برتر متفاوت است و شما جای جبران دارید. هدف‌گذاری ما از حضور در جام حذفی این بوده که از این مسیر بتوانیم سهمیه آسیا را کسب کنیم و امیدوارم به خاطر این هدف‌مان از تیم بادران عبور کنیم.

میثاقیان: همدل هستیم

اکبر میثاقیان، سرمربی تیم دسته اول بادران در آستانه دیدار با سایپا گفت: سایپا تیم خوبی هست و سازماندهی و مربی خوبی دارد، به نظرم این تیم حقش نیست در پایین جدول حضور داشته باشد و باید حداقل پنجم یا ششم باشد. تیم ما هم این روزها متحد و همدل است و نسبت به قبل فرق کرده، تلاشمان را خواهیم کرد که بازی خوبی را انجام دهیم.

میثاقیان در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای انتقام گرفتن از تیم سایپا که تیم بادران نوین را در مرحله قبل شکست داد، دارید، عنوان کرد: بازی فوتبال است و هر کس بهتر بازی کند برنده خواهد شد. سایپا هم تیم قابل احترامی است ولی بازیکنان ما هم باانگیزه هستند و امیدواریم بازی خوبی انجام دهیم، اگر هم برنده شدیم چه بهتر.

برنامه مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی

برنامه مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی

دوشنبه 10 آبان 95

قشقایی شیراز ـ آینده‌سازان برق / ساعت 14:00، ورزشگاه حافظیه شیراز

داوران: پیمان فرخی مهر ـ محمد درخشان ـ مرتضی شهریاری ـ نبی‌اله پورخلف / ناظر داوری: سعید بطحایی

نفت امیدیه ـ شهرداری ماهشهر / ساعت 14:30، ورزشگاه اختصاصی نفت امیدیه

داوران: علیرضا حیدرپناه ـ حسین مرادی ـ محمد هاشمی‌نسب ـ علی ابراهیمی / ناظر داوری: عبود سنگاشکن

سایپا تهران ـ بادران تهران / ساعت 15:00، ورزشگاه پاس قوامین تهران

داوران: سعید رحیمی مقدم ـ حسن انتظاری ـ ایوب غلامزاده ـ مصطفی بینش / ناظر داوری: حاتم بک‌پور

ملوان بندرانزلی ـ تراکتورسازی تبریز / ساعت 14:00، ورزشگاه تختی انزلی

داوران: وحید کاظمی ـ یعقوب حجتی ـ حمیدرضا کنعانی ـ علی‌اصغر مؤمنی / ناظر داوری: محمدعلی فروغی

ماشین‌سازی تبریز ـ خونه به خونه بابل/ ساعت 14:00

داوران: بیژن حیدری ـ حمید غمزه ـ مرتضی کاظمیان ـ مجید محمدی / ناظر داوری: مسعود مرادی

استقلال تهران ـ مس کرمان / ساعت 16:35، ورزشگاه آزادی تهران

داوران: محمدرضا فغانی ـ تورج عیوض محمدی ـ یعقوب سخندان ـ حسین زیاری / ناظر داوری: خداداد افشاریان

چهارشنبه 12 آبان

پیکان تهران ـ آلومینیوم اراک ساعت 15:30 / ورزشگاه شهدا شهرقدس

داوران: روح‌اله شریفی ـ هادی طوسی ـ مهدی شفیعی ـ صائب گلی ـ ناظر: نادر جعفری

پنجشنبه 13 آبان

صبای قم ـ شهدای گروس بیجار ساعت 14 / ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

داوران: جواد محمدی ـ فرهاد خوشنواز ـ محسن بابایی ـ سعید لهراسبی ـ ناظر: صادق نوری

فولاد یزد ـ فولاد خوزستان ساعت 14 / ورزشگاه شهید نصیری یزد

داوران: احمد صالحی ـ سعید قاسمی ـ امیررضا آشورماهانی ـ وحید مالکی ـ ناظر: ابراهیم میرزابیگی

اکسین البرز ـ ذوب آهن اصفهان ساعت 15:30 / ورزشگاه انقلاب کرج

داوران: مهدی مرجانزاده ـ جواد مداح ـ صابر خوئی ـ امیرعرب براقی ـ ناظر: رسول فروغی

نساجی مازندران ـ نفت تهران ساعت 13/ ورزشگاه ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

داوران: موعود بنیادی‌فر ـ علی میرزابیگی ـ بابک عباسقلی‌زاده ـ سجاد لطافتی ـ ناظر: سعید بخشی‌زاده

جمعه 14 آبان 95

نفت و گاز گچساران ـ راه‌آهن تهران ساعت 14 / ورزشگاه ورزشگاه نفت گچساران

داوران: جواد شرفی ـ حسن ظهیری ـ رضا قیم ـ هادی مسلمی ـ ناظر: سعادت باغبان

فولاد مبارکه سپاهان ـ پارس جنوبی جم ساعت 15 / ورزشگاه متعاقبا اعلام می‌شود

داوران: رضا عادل ـ مهدی عالیقدر ـ براتعلی مولوی ـ ابوالفضل گرجی ـ ناظر: حیدر شکور

نفت مسجدسلیمان ـ پدیده خراسان ساعت 15 ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان

داوران: سیدعلی میرغفاری ـ بابک داوری ـ جلیل شعرانی ـ عباس صادقی ـ ناظر: عبدالرسول استادزاده

گسترش فولاد تبریز ـ مس رفسنجان ساعت 14 / ورزشگاه بنیان دیزل

داوران: کوپال ناظمی ـ علی‌اکبر نوری ـ عسگر محمدی ـ کمیل غلامی ـ ناظر: حسین عسکری

جدول مراحل بعدی

الف. (سایپا ـ بادران تهران) (نفت مسجد سلیمان ـ پدیده مشهد) ..... (سپاهان اصفهان ـ پارس جنوبی) ـ (پیکان ـ آلومینیوم اراک)

ب. شهرداری فومن (نساجی مازندران ـ نفت تهران) ..... (صبای قم ـ شهدای گروس بیجار) (استقلال تهران ـ مس کرمان)

ج. (اکسین البرز ـ ذوب‌آهن) ـ (ماشین‌سازی ـ خونه به خونه) ..... (گسترش فولاد ـ مس رفسنجان) ـ (نفت امیدیه ـ شهرداری ماهشهر)

د. ( فولاد یزد ـ فولاد خوزستان) (نفت و گاز گچساران ـ راه آهن) ..... (قشقایی شیراز ـ آینده‌سازان برق شیراز) ـ (ملوان ـ تراکتورسازی)

تیم‌های برتر ردیف الف و ب در نیمه نهایی به مصاف هم می‌روند. تیم برتر ردیف ج و د نیز دیگر بازی نیمه نهایی را برگزار خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها