تائید و تکذیب اعلام قیمت نهایی ادامه دارد

متقاضیان مسکن مهر پردیس، همچنان سردرگم

درحالی‌که خبرهایی درباره اعلام قیمت نهایی مسکن مهر پردیس شنیده می‌شود، اما سعید غفوری، مدیرعامل شرکت عمران پردیس این موضوع را تکذیب می‌کند.
کد خبر: ۹۶۱۷۳۷

به گزارش جام‌جم، مسکن مهر پردیس بعد از پرند، بزرگ‌ترین پروژه مسکن مهر به حساب می‌آید و حدود 82 هزار خانوار برای سکونت در این منطقه ثبت‌نام کرده‌اند که با گذشت چهار سال هنوز بلاتکلیف هستند و خانه‌ای تحویل نگرفته‌اند.

اگر با یک حساب سرانگشتی هر خانواده را چهار نفر در نظر بگیریم، ثبت‌نام 82 هزار نفری برای مسکن مهر پردیس به این معناست که حدود 300 هزار نفر بلاتکلیف و منتظر دریافت خانه‌هایشان هستند.

این درحالی است که پروژه مسکن مهر پردیس چند بار با چالش و مشکلات زیادی روبه‌رو شد و چندی پیش افزایش قیمت این واحدهای مسکن مهر سبب اعتراض متقاضیان شد.

این افزایش قیمت با انتقادات زیادی از سوی کارشناسان مواجه شد و سرانجام وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که 14 میلیون تومان از قیمت 86 میلیون تومانی را کاهش می‌دهد، اما متقاضیان در همان زمان اعلام کردند که قیمت اولیه بسیار پایین‌تر از این اعداد اعلام‌شده است. قیمت نهایی مسکن مهر در فاز 8 همان 69 میلیون تومان، قیمت مسکن مهر فازهای 5 و 9 مبلغ 43 میلیون و 600 هزار تومان و قیمت نهایی واحدهای فاز 11 (کوزو) 39 میلیون و 750 هزار تومان نهایی اعلام‌شده است.

قیمت نهایی اعلام‌ نشده است

سعید غفوری، مدیرعامل شرکت عمران پردیس در این‌باره به مهر گفت: با وجود برگزاری جلسات متعدد میان پیمانکاران، متقاضیان و شرکت عمران شهر جدید پردیس، هنوز قیمت فازهای مختلف مسکن مهر این شهر تعیین نشده و خبرهایی که درباره اعلام فهرست قطعی قیمت‌ها منتشر شده، صحت ندارد.

غفوری ادامه داد: به دلیل توافق نکردن طرف‌های مذاکره‌کننده، نمی‌توان زمان دقیقی را برای اعلام قیمت نهایی فازهای مسکن مهر پردیس مشخص کرد.

وی بیان کرد: اگر طرفین درباره قیمت و دیگر شرایط مسکن مهر پردیس به نتیجه برسند، فهرست قیمت‌ها در سایت شرکت عمران شهر جدید پردیس منتشر می‌شود.

اختصاص 130 میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهر

دولت یازدهم برای کاستن از اعتراضات مردمی سهم خود در کمک به پروژه‌های مسکن مهر شهر پردیس را به ازای هر واحد مسکونی تا 23 میلیون تومان افزایش داد و صورتجلسه‌ای در حضور معاون اول رئیس‌جمهور به مبلغ 130 میلیارد تومان برای آماده‌سازی، محوطه‌سازی و تأمین خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر شهر پردیس به تصویب رساند.

فارس در این زمینه گزارش داده که ظاهرا مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید سخت به دنبال تخصیص این 130 میلیارد تومان هستند، چراکه اگر این مبلغ قابلیت تخصیص پیدا کند و اجرایی شود، سرعت تحویل واحدها افزایش می‌یابد. در گزارشی هم که به‌صورت محرمانه شرکت عمران به وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده، آمده است چنانچه متقاضیان آورده‌های خود را بموقع واریز نکنند، تحویل واحدهای مسکن مهر با تأخیر مواجه خواهد شد.

اعتراض متقاضیان ادامه دارد

در همین حال نبی‌الله قدیری، نماینده متقاضیان مسکن مهر پردیس به جام‌جم گفت: قرار بود واحدهای مسکن مهر پردیس را با متری 330 هزار تومان به متقاضیان تحویل دهند، اما یک واحد 86 متری در فاز 11 را با قیمت بالاتری باید خریداری کنند. نزدیک به 40 میلیون تومان آورده اولیه است و 30 میلیون هم وام اختصاص می‌دهند و پنج میلیون هم ‌سود دوره مشارکت از مردم اخذ می‌کنند که در مجموع 75 میلیون تومان می‌شود، درحالی‌که قرار بود واحد مسکونی با قیمت زیر 30 میلیون تومان به مردم تحویل شود، اما در حال حاضر قیمت هر مترمربع 872 هزار تومان برآورد شده است.

قدیری بیان کرد: قیمت‌های اعلام ‌شده هنوز مورد تائید متقاضیان نبوده و در این زمینه با آقای غفوری، مدیرعامل شرکت عمران پردیس صحبت‌هایی داشتیم که وی گفت به دنبال سرشکن کردن بیشتر قیمت‌های این منطقه است.

وی افزود: متقاضیان به تعهداتشان عمل کردند، ولی شرکت عمران پردیس به تعهداتش عمل ‌نکرده است. مثلا فاز 11 ارزان‌ترین فاز منطقه پردیس که قرار بود با 20 میلیون آورده واحد مسکونی تحویل شود، اکنون آورده مردم به 39 میلیون و 750 هزار تومان افزایش ‌یافته و هنوز هیچ واحدی تحویل نشده است. شرکت عمران پردیس قرار بود از زمان ثبت‌نام (سال 91) 18ماهه واحدهای مسکونی را تحویل دهد، اما 50 ماه است که مردم معطل دریافت واحدهای مسکن خود شده‌اند.

قدیری با اشاره به افتتاح 4550 واحد مسکن مهر در دولت یازدهم تصریح کرد: اگر سری به این منطقه بزنید، متوجه خواهید شد که از رقم اعلام‌شده هنوز سه بلوک آن تکمیل ‌نشده است. واحدهایی که اعلام کردند افتتاح‌شده تا نوروز هم آماده نمی‌شود و این خبر برای ساکت کردن مردم بود. برق، آب و گاز آنها هنوز تکمیل‌نشده و واحدهای افتتاح‌شده از آب کارگاهی خام و تصفیه نشده استفاده می‌کنند و آب را با کلر تحویل می‌دهند.

وی اضافه کرد: برخی واحدها نیز زیر دکل برق فشار قوی هستند که خالی از سکنه بوده و امکان زندگی در آن وجود ندارد، اما جزو افتتاحیه بود. در فاز 5 که نزدیک شهر بود تعدادی از متقاضیان را به کنار فاز 9 منتقل کردند و نام پروژه را فاز5اس نام‌گذاری کردند، درحالی‌که همان فاز9 است. دلیل این کار مسئولان، بالا بودن قیمت فاز5 نسبت به فازهای دیگر بود و آنها به‌وسیله بازی با کلمات قصد دارند پول بیشتری از مردم بگیرند.

نماینده متقاضیان مسکن مهر پردیس تأکید کرد: از 82 هزار واحد مسکن مهر حدود 2000 واحد تحویل‌شده که در دولت یازدهم شاید رقم تحویل این واحدها به 50 برسد.

محمدحسین علی‌اکبری

اقتصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها