یک خبرنگار بازنشسته ملایری با سرمایه اولیه اندک، به جمع کارآفرینان عرصه اقتصاد مقاومتی پیوست.
کد خبر: ۹۶۱۵۷۹

فتح‌الله رضایی، کارآفرین ملایری درباره اقداماتش گفت: 25 سال خبرنگار سیمای استان همدان در ملایر بودم و پارسال بعد از بازنشستگی به دنبال ایجاد یک شغل بودم تا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گامی برداشته باشم.

وی افزود: با توجه به حرفه‌ای که داشتم کارگاه‌های زیادی را از نزدیک دیده بودم و می‌دیدم کارآفرینان برای رونق اقتصادی کشور تلاش می‌کنند از این کار خیلی خوشم می‌آمد تا این که سال گذشته پا در میدان گذاشتم و از آنجا که به پرورش مرغ بومی علاقه‌مند بودم، این کار را شروع کردم.

فتح‌الله رضایی با بیان این که برای شروع کار 15 میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده است، اظهارداشت: کار را با 220 مرغ بومی که از گلپایگان آورده بودم شروع کردم و تخم این مرغ‌ها را به فروش می‌رساندم و با توجه به این که در آن زمان قیمت فروش تخم‌مرغ خیلی پایین بود درآمد خوبی از این راه نداشتم و پولی که به دست می‌آوردم بیشتر هزینه خرید دان و واکسن و... می‌شد.

خبرنگار سابق صداوسیمای همدان خاطرنشان کرد: برای گسترش کارم و جبران هزینه‌ها نیاز به دریافت تسهیلات داشتم و از آنجا که برای دریافت وام باید مدرک مهارتی هم داشت به کلاس‌هایی که بسیج در راستای اشتغالزایی برگزار می‌کرد رفتم و با شرکت در دوره پرورش مرغ بومی و دریافت مدرک مهارتی آن به سازندگی ملایر مراجعه کردم و 15 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردم.

رضایی در ادامه اضافه کرد: با تسهیلات دریافتی 600 مرغ از گلپایگان خریداری کردم؛ اما متاسفانه نزدیک به 90 درصد آنها تلف شدند. علت این موضوع را کارشناسان دام و طیور بررسی کرده و گفتند احتمالا به دلیل عدم ترزیق واکسن یا عدم سازگاری مرغ‌ها با محل نگهداری آنها بوده است.

پرورش‌دهنده مرغ بومی در ملایر با اشاره به فروش تمام مرغ‌ها برای جبران هزینه‌هایی که از تلف شدن مرغ‌ها متحمل شده بود تصریح کرد: مرغداری ما در روستای می‌آباد ملایر بود که بعد از آن اتفاق محل مرغداری را به روستای دیگری انتقال دادیم.

فتح‌الله رضایی اظهار کرد: از ابتدا کار را به خواهرزاده هایم واگذار کردم تا خودشان کار را انجام دهند و من بسیار بندرت در مرغداری حاضر می‌شوم.

وی گفت: با خرید 2300 جوجه یکروزه مجدد کار را از نو شروع کردم و این بار هدفم، جوجه کشی و فروش جوجه به روستاهای اطراف است و در همین زمینه هم خواهرزاده‌هایم با چوب و چند تا وسیله دیگر یک دستگاه جوجه کشی ساخته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها