پرسپولیس با صدرنشینی به تعطیلات می‌رود؟

استقلال به‌دنبال چهارمین برد متوالی

لیگ شانزدهم باید خود را برای یک تعطیلی طولانی مدت دیگر آماده کند، اما قبل از آن دیدارهای هفته دهم در اوج هیجانش برگزار می‌شود تا تیم‌ها با توشه‌ای که از این مسابقات برای خود اندوخته می‌کنند به استقبال تعطیلات 27 روزه بروند.
کد خبر: ۹۶۱۳۳۵

شرایط در بالای جدول تا حدودی مشخص است. پرسپولیس اگر صنعت نفت را در تهران ببرد قطعا صدرنشین باقی خواهد ماند اما برای استقلالی‌ها آنچه اهمیت دارد تداوم بردهای متوالی است. آنها به‌دنبال چهارمین پیروزی متوالی هستند تا فاصله خود را با تیم‌های بالانشین کم و کمتر کنند.

فولاد ـ استقلال

پنجشنبه 6 آبان (ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت 16:40)

داور: محسن ترکی، کمک‌ها: محمدرضا منصوری ـ فرهاد مروجی

قصه فولاد و استقلال در 9 هفته نخست لیگ شانزدهم شباهت‌های زیادی به‌هم دارد. فولاد با نعیم سعداوی یک شروع ناامیدکننده داشت؛ درست مانند استقلال. تیم اهوازی از 5 بازی اول خود فقط 3 امتیاز کسب کرد و برد اولش را در هفته ششم به‌دست آورد.

استقلال منصوریان هم در 5 هفته اول 3 امتیازی بود، با این تفاوت که آبی‌ها در هفته ششم هم مساوی کردند و برد اول را در هفته هفتم به‌دست آوردند. با این حال الان که در آستانه هفته دهم قرار داریم هم استقلال از بحران خارج شده و هم فولاد. قرمزهای شهر اهواز از 4 بازی قبلی‌شان 2 بر د و 2 تساوی به‌دست آوردند و با 11 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارند. اوضاع استقلال از فولاد هم بهتر است. آبی‌ها در 4 بازی آخرشان یک تساوی و 3 برد کسب کرده اند تا تیم 3 امتیازی هفته پنجم در هفته نهم 13 امتیازی باشد. تیم منصوریان حالا فقط 2 امتیاز با رده دوم جدول و 6 امتیاز با صدر فاصله دارد؛ اختلافی که جبران آن امکان‌پذیر است.

البته بردن این فولاد در اهواز کار چندان ساده‌ای نیست. تیم نعیم سعداوی این فصل ابتدا از پرسپولیس در تهران امتیاز گرفت و سپس در تبریز، تراکتورسازی را متوقف کرد و حالا می‌خواهد در خانه، یکی دیگر از تیم‌های پرستاره لیگ را متوقف کند.

مهم‌ترین نکته این بازی تقابل وحید طالب‌لو و مهدی رحمتی درون دروازه‌های دو تیم است. طالب‌لو فصل قبل در استقلال حضور داشت ولی در ابتدای فصل با بی‌مهری مواجه شد و به فولاد رفت. او اینک تنها به اثبات توانایی‌ها و قدرتش درون دروازه فولاد می‌اندیشد.

پرسپولیس ـ صنعت نفت

جمعه 7 آبان (ورزشگاه آزادی تهران، ساعت 16:40)

داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: رضا سخندان ـ علیرضا ایلدروم

پرونده هفته دهم لیگ برتر جمعه بعدازظهر با پرتماشاگر ترین بازی هفته بسته خواهد شد؛ دیداری که نتیجه آن شاید صدرنشین لیگ را مشخص کند. پرسپولیس بعد از تساوی در اهواز، حالا به چیزی جز پیروزی فکر نمی‌کند. به خصوص اگر تراکتورسازی در بازی امروز برنده دربی تبریز باشد و موقتا به صدر جدول بیاید.

تیم برانکو که در حضور تماشاگران خودی بازی می‌کند اگر صنعت نفت را ببرد با خیالی آسوده به تعطیلات خواهد رفت اما هر نتیجه‌ای غیر از برد باعث می‌شود داستان بالای جدول کمی پیچیده شود؛ به خصوص که حریف هم از تیم‌های بالای جدول است.

صنعت نفت با 13 امتیازی که کسب کرده، قبل از هفته دهم یکی از چهار تیم بالای جدول است و این یعنی عملکردی فراتر از انتظار برای تیمی که تازه از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرده. شاید سرخ‌پوشان تهرانی دارای بهترین خط دفاع فصل و صاحب رکورد نباختن در بازی‌های متوالی باشند اما آنچه مشخص است این که صنعت نفت حریف قدری برای پرسپولیس است و کار صدرنشین برابر این تیم سخت است.

محرومان هفته دهم

کمیته مسابقات سازمان لیگ اسامی محرومان هفته دهم را به شرح زیر اعلام کرد:

پیکان تهران: سیامک نعمتی

صبای قم: میلاد ابطحی، حمیدرضا دیوسالار و پویا سیف پناهی

ذوب‌آهن: سیدمحمدرضا حسینی

سیاه‌جامگان: رضا شربتی

تراکتورسازی: امیر قلعه‌نویی (سرمربی)

نوستالژی سیدجلال

سیدجلال حسینی اولین بازی خود برای سرخپوشان را مقابل نفت آبادان در لیگ 12 انجام داد و در همان بازی با نیمکت نشینی مهدوی کیا و کریمی بازوبند کاپیتانی را نیز به بازو بست.

ماشین سازی ـ پیکان

پنجشنبه 6 آبان (ورزشگاه یادگار امام تبریز ـ ساعت 14:30)

داور: علی صفایی، کمک ها: علی میرزابیگی ـ سجاد طوری

شاید فرصت آخر برای رسول خطیبی. ماشین‌سازی هفته اول برد اما بعد از آن دیگر رنگ برد را ندید. هشت بازی بدون حتی یک برد و از آن بدتر، چهار باخت متوالی در چهار بازی آخر. با این نتایج این که رسول خطیبی همچنان روی نیمکت ماشین‌سازی نشسته یک اتفاق عجیب است. با این حال شاید بازی با پیکان آخرین فرصت این مربی باشد. ماشین‌سازی امروز باید تیمی را ببرد که در شش بازی آخرش نباخته است. پیکان با مجید جلالی حال و روز خوبی دارد. آیا خطیبی در تعطیلات لیگ خانه‌نشین خواهد شد؟

گسترش ـ تراکتور

پنجشنبه 6 آبان (ورزشگاه بنیان دیزل تبریز ـ ساعت 14:45)

داور: سیدرضا مهدوی، کمک‌ها: آرمان اسعدی ـ علی دودانگه

نوبت به سومین دربی تبریزی‌ها در نیم فصل اول رسید. دربی اول میان گسترش فولاد و ماشین‌سازی بدون گل مساوی شد. دربی دوم را تراکتورسازی 2 بر صفر از ماشین‌سازی برد و حالا دربی سوم میان گسترش و تراکتورسازی؛ دو تیمی که بیش از 60 درصد بازی‌هایشان مساوی شده است. البته امروز مساوی برای هر دویشان دست کمی از باخت ندارد، چون تراکتورسازی شانس صدرنشینی را از دست می‌دهد و گسترش هم به پایین جدول نزدیک می‌شود. باید دید کدام تیم برای بردن دربی بیشتر می‌جنگد؟

سایپا ـ سپاهان

پنجشنبه 6 آبان (ورزشگاه پاس قوامین تهران ـ ساعت 16:40)

داور: محمد ملکی، کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان ـ امیر مبشر

در نیمه پایینی جدول، تنها اسمی که بیشتر از بقیه جلب توجه می‌کند سایپاست. تیمی که با حسین فرکی از 9 بازی نخست خود فقط یک برد کسب کرده و دو امتیاز با قعر جدول فاصله دارد. نارنجی‌ها امروز میزبان سپاهان هستند و در تلاش برای این که نوار ناکامی‌ها را پاره کنند. مشکل اصلی سایپا گلزنی است. آنها در سه بازی آخر خود حتی یک بار هم موفق به گلزنی نشدند. در مقابل سپاهان هم امروز برای بردن کلی انگیزه دارد. تیم ویسی با برد می‌تواند به جمع سه تیم بالای جدول برود.

صبا ـ پدیده

پنجشنبه 6 آبان (ورزشگاه یادگار امام قم ـ ساعت 16:45)

داور: تورج حق‌وردی، کمک‌ها: رحیم شاهین ـ حمزه علی سلیمی

جدال تیم‌هایی که فقط یک بار طعم بردن را چشیده‌اند، از این جهت که هر‌دو عطش پیروزی دارند می‌تواند جذاب باشد. صبا تنها برد این فصل خود را در هفته هفتم مقابل سایپا جشن گرفت و پدیده هم در همان هفته اول، بعد از آن که سپاهان را در اصفهان برد دیگر رنگ پیروزی به خود ندید. با این اوصاف در شرایطی که نه صمد مرفاوی حاشیه امنیت دارد و نه رضا مهاجری، نتیجه این بازی می‌تواند تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز باشد، چراکه تیم پیروز موقتا با انتهای جدول خداحافظی می‌کند.

ذوب‌آهن ـ استقلال خوزستان

جمعه 7 آبان (ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، ساعت 16:45)

داور: موعود بنیادی‌فر، کمک‌ها: قهرمان نجفی ـ حسن رحیمی‌پور

نبرد آسیایی‌ها در فولاد شهر. ذوب‌آهن قهرمان جام حذفی فوتبال ایران است و استقلال خوزستان قهرمان لیگ برتر. اولی استقلال را از دستیابی به جام محروم کرد و دومی پرسپولیس را حسرت به دل گذاشت. با این حال این خاطرات خوش برای گذشته است، چراکه نه ذوب‌آهن نشانی از تیم خوب فصل گذشته‌اش دارد و نه استقلال خوزستان. حداقل جدول لیگ که این را می‌گوید. ذوب‌آهن که یحیی گل‌محمدی را همین دو هفته پیش کنار گذاشت، با دو برد از 9 بازی یازدهم است و استقلال خوزستان هم با همین تعداد برد در مکان هشتم.

سیاه‌جامگان ـ نفت

جمعه 7 آبان (ورزشگاه ثامن مشهد، ساعت 15)

داور: حمید حاج‌ملک، کمک‌ها: مهدی الوندی ـ اسد حاج‌محمد

سیاه‌جامگان، تیمی که لیگ را با یک برد و یک تساوی خوب شروع کرد حالا در بحرانی‌ترین روزهای خود باید به مصاف نفت تهران برود. تیم مشهدی که به دلیل مشکلات مالی سرمربی خود فرهاد کاظمی را از دست داد، فردا در شرایطی به مصاف تیم دایی می‌رود که از سه بازی گذشته‌اش حتی یک امتیاز هم دشت نکرده است. آنها حتی برای این بازی سرمربی هم ندارند. در مقابل نفت با دایی فراتر از انتظار نتیجه گرفته و امیدوار است در هفته دهم هم این روند را ادامه دهد. آنها می‌توانند حتی به رده دوم جدول برسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها