رئیس‌پلیس راهور تهران گفت: 90درصد موتور سیکلت‌های شهر تهران اگر معاینه فنی شوند، نمی‌توانند برگه تائیدیه را بگیرند.
کد خبر: ۹۵۸۹۳۵

به گزارش میزان، تیمور حسینی، اظهار کرد: برخی موتورسیکلت‌ها از پایه و اساس دارای ایراد هستند و حتی اگر برای گرفتن معاینه فنی به آنها اجبار شود، بیش از 90 درصد آنها موفق به دریافت برگه معاینه فنی نمی‌شوند؛ چرا که از نظر شاخص استاندارد در سطح پایین قرار دارند.

وی افزود: تنها راه چاره، از رده خارج کردن این موتورسیکلت‌هاست.

حسینی درخصوص شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های غیراستاندارد بیان کرد: موتورسیکلت‌های دیزلی حتی اگر تولید هم بشوند، شماره‌گذاری نخواهند شد.

رئیس‌پلیس راهور تهران عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف ما کنترل معاینه فنی در کشور است و اگر همه دستگاه‌ها به اندازه پلیس راهور تلاش کنند، وضعیت فعلی آلودگی در شهر بهتر خواهد شد؛ چرا که به طور مثال جمع‌آوری موتورسیکلت‌های غیراستاندارد نیاز به حمایت و پیش‌بینی‌هایی در سطح کشور دارد. وی خاطرنشان کرد: وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی از امروز حق تردد در محدوده زوج و فرد را ندارند.

به گفته حسینی، اگرچه در محله زوج و فرد چندین بار پلاک خودروهای فاقد پلاک فنی ثبت می‌شود، اما این خودروها طی 24 ساعت یک بار به علت نداشتن معاینه فنی معتبر 500 هزار تومان جریمه می‌شوند. وی یادآورشد: اگر این خودروها هر کدام در روز دیگر وارد محدوده زوج و فرد شوند، بار دیگر جریمه و اعمال قانون می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها