دستگیری دزدان خانه تاجر سرشناس

اعضای باندی که به خانه تاجر سرشناس تهرانی دستبرد زده و پول و طلا سرقت کرده بودند، در کمتر از یک ماه دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۵۷۵۱۹

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از آخرین روز شهریور امسال و به دنبال دستبرد سارقان به خانه تاجر سرشناس در خیابان زعفرانیه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که محل سرقت، خانه یکی از بازرگانان سرشناس تهران در زمینه صادرات و واردات است که سارق یا سارقان اقدام به سرقت مقادیر زیادی اموال از قبیل طلاجات، جواهرات، سکه‌های طلا، ارز خارجی و... کرده‌اند.

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد: 26 شهریور همراه اعضای خانواده‌ام به مسافرت رفتیم. وقتی بازگشتیم متوجه شدیم که در ورودی ساختمان تخریب شده و دزدان مقدار زیادی پول و طلا سرقت کرده‌اند. با حضور کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران در محل و بررسی دقیق صحنه سرقت، اطمینان پیدا کردند که سارقان به موقعیت ساختمان آشنایی داشته، از محل نگهداری اموال سرقتی نیز مطلع بوده و با اطمینان از حضور نداشتن مالباخته و خانواده‌اش اقدام به این سرقت کردند.

در شرایطی که در تحقیقات اولیه به نظر می‌رسید که هیچ‌گونه اطلاعات قابل بهره‌برداری برای شناسایی و دستگیری سارقان وجود ندارد، در تحقیقات تکمیلی از مالباخته و اعضای خانواده‌اش، کارآگاهان دریافتند حدود چند ماه قبل، جوانی به نام «وحید» 27 ساله در خانه این تاجر به مدت سه ماه به عنوان سرایدار مشغول به کار بوده و پس از آن به دلایل نامعلومی از ادامه کار انصراف داده و در حال حاضر نیز مالباخته از محل سکونت و محل کار فعلی وی هیچ‌گونه اطلاعی ندارد. با اقدامات پلیسی و با به دست آمدن تصاویر تعدادی از دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت و شناسایی تصویر وحید از سوی مالباخته، کارآگاهان مطمئن شدند وحید یکی از سارقان منزل مالباخته است.

با شناسایی وحید به عنوان یکی از سارقان، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در یکی از روستاهای غرب کشور کرده و با نیابت قضایی به این منطقه اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه اقدام به دستگیری وحید کردند.

وحید ابتدا منکر سرقت شد، اما در ادامه بازجویی‌ها گفت: در مدتی که سرایدار خانه مالباخته بودم، از وضعیت مالی وی اطلاع کامل پیدا کرده بودم. پیشنهاد سرقت از منزل شاکی را با چند نفر از بچه محل‌ها و دوستان خود به نام‌های فرزاد، مسعود، گودرز و کامران مطرح و آنها نیز پیشنهاد مرا قبول کردند. با اطلاعات دقیقی که از خانه و همچنین تعداد اهالی خانه مالباخته داشتیم، آنجا را تحت نظر گرفتیم تا این‌که فرصتی مناسب برای سرقت به دست آمد. با استفاده از نبود مالباخته و اعضای خانواده‌اش اقدام به سرقت کرده و بلافاصله از تهران خارج شدیم.

با شناسایی چهار عضو دیگر گروه سارقان، کارآگاهان متوجه شدند، آنها سارقان بازار تهران هستند که اردیبهشت سال 94 در جریان دستبرد به مغازه‌های بازار دستگیر شده بودند. آنها پس از بیرون آمدن از زندان سرقت‌های خود را آغاز کرده بودند.

با توجه به حرفه‌ای بودن متهمان، دستگیری هر چهار نفر آنها طی یک عملیات پیچیده پلیسی و در چهار عملیات همزمان انجام و هر چهار متهم دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به صدور قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی برای متهمان، در پایان این خبر عنوان کرد: متهمان پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، بناچار لب به اعتراف گشوده و به سرقت از منزل مالباخته و انجام چند فقره سرقت مشابه خانه در سطح شهر تهران اعتراف کردند. همچنین در ادامه تحقیقات پلیسی، متهمان به چند فقره سرقت مغازه در محدوده بازار تهران نیز اعتراف کردند که تحقیقات جهت شناسایی محل‌های سرقت و همچنین دیگر جرایم ارتکابی متهمان در دستور کار این پایگاه قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها