جمشید هاشم‌پور، ستاره دهه 60 و 70 سینمای ایران، پس از 14 سال دوباره در فیلمی با تهمینه میلانی همکاری می‌کند.
کد خبر: ۹۵۵۹۸۶

به گزارش خبرنگار جام‌جم، جمشید هاشم‌پور قرار است یکی از نقش‌های اصلی فیلم «ملی و راه‌های نرفته‌اش» به نویسندگی و کارگردانی میلانی را بازی کند. این بازیگر کهنه‌کار در حالی در اظهارنظری کوتاه از حضور در فیلم تازه میلانی خبر داد که درباره غیبت و کم‌کاری‌اش در سال‌های اخیر هم گفت: این روزها، دور دورِ جوان‌ها و کمدین‌هاست و دیگر کمتر نقشی برای ما وجود دارد.

بازیگر 72 ساله سینما و فیلم‌هایی چون تاراج، افعی، پرواز از اردوگاه، هیوا، قارچ سمی و استشهادی برای خدا که فیلم «هاری» ساخته امیراحمد انصاری را در نوبت نمایش دارد، تا همین چند وقت پیش با محاسنی انبوه در مراسم و محافل سینمایی حاضر می‌شد، اما برای بازی در فیلم جدید تهمینه میلانی با شمایل تازه‌ای رویت شده است.

همکاری ستاره سینمای مردانه و اکشن سال‌های دور با کارگردانی که با سینمای زنانه شناخته می‌شود هم از آن بازی‌های سینمایی است و باید دید میلانی چه خوابی برای شمایل مردانه سینمای ایران در دهه 60 و 70 دیده و چه نقشی را به او می‌سپارد؛ بویژه این‌که موضوع فیلم «ملی و راه‌های نرفته‌اش» هم درباره خشفونت است.

البته تهمینه میلانی و جمشید هاشم‌پور، پیشتر دو همکاری سینمایی را با هم تجربه کرده بودند؛ شاخص‌ترین آنها فیلم «واکنش پنجم» است که هاشم‌پور در آن یکی از متفاوت‌ترین نقش‌های کارنامه‌اش را ایفا کرد. او در این اثر، نقش مردی بانفوذ و ثروتمند به نام حاج‌صفدر را بازی می‌کرد که پسرش سعید را در یک تصادف از دست می‌دهد. او پس از این اتفاق از همسر سعید، فرشته (نیکی کریمی) می‌خواهد یا با پسر دیگرش مجید (شهاب حسینی) ازدواج کند یا چون نامحرم است، دو فرزندش را بگذارد و از خانه برود. فرشته هم در نهایت تصمیم می‌گیرد با بچه‌هایش فرار کند، اما حاج‌صفدر با نفوذ و رابطه‌هایی که دارد، عرصه را برای فرشته تنگ می‌کند.

میلانی و هاشم‌پور سال‌ها پیشتر و در 1369 هم یک کار سینمایی مشترک را به ثبت رسانده بودند؛ جمشید هاشم‌پور، نقش دکتر متینی را در فیلم «عشق و مرگ» به کارگردانی زنده‌یاد محمدرضا اعلامی بازی می‌کرد؛ فیلمی که فیلمنامه آن را اعلامی و تهمینه میلانی به‌طور مشترک نوشته بودند.

«ملی و راه‌های نرفته‌اش» چهاردهمین فیلم سینمایی تهمینه میلانی به عنوان کارگردان است؛ او ساخت فیلم‌هایی چون بچه‌های طلاق، دیگه چه خبر؟، دو زن، زن زیادی، آتش‌بس، سوپراستار و یکی از ما دو نفر را در کارنامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها