هدف‌گذاری اصلی من برنامه‌سازی علمی در تلویزیون بوده. پس می‌توانم نتیجه‌گیری کنم کاری غیر از برنامه‌سازی علمی در طی این سال‌ها انجام نداده‌ام. از برنامه اختصاصا علمی آغاز کرده‌ام با چاشنی‌هایی که فقط کمی آن را از حالت خشک خارج کند و سعی کردم در واقع علم را تماشایی کنم به آن شکلی که در مدرسه و در دانشگاه و سیستم آموزشی ما گفته نمی‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۵۵۷

ما مسیرمان را به گونه‌ای انتخاب کردیم که هر طرف کلاس‌های درسی ما رفت، ما خلاف آن جهت را رفتیم و شاید همین باعث شده که برنامه‌هایی که در تلویزیون ساختیم تماشایی شوند. زیرا اعتقاد من، نه به عنوان یک نظریه، بلکه به عنوان فردی دردمند و رنج کشیده در این سیستم آموزشی و به عنوان یک مخاطب سیستم آموزشی، این است که سیستم آموزشی ما چیز زیادی که قابل اعتنا باشد برای من آموزش گیرنده نداشته است.

من می‌توانم بگویم که در مسیر برنامه‌سازی علمی سعی کردم آن راهی را پیش بگیرم که در کلاس‌های درسی ما وجود ندارد. به‌طور مثال مرور کردن یک پدیده که سیستم آموزشی ما وجود ندارد و بیشتر شاید بار اصلی را روی آن شکل نظام‌مند و کلاسیک آموزش دروس در کلاس‌های درس می‌بینیم. پس در نتیجه ما از خاصیت اصلی تلویزیون برای برنامه‌سازی علمی استفاده کردیم؛ یعنی سرگرم‌کننده بودن.

علی لدنی : از ساخت‌ «معمای شاه» خوشحالم

ارزیابی سازمان این است که سریال‌های شبانه بیشتر مورد توجه مردم قرار می‌گیرند و به همین دلیل هم تصمیم گرفتند، سریال «معمای شاه» را هم شبانه (هر شبی) پخش کنند. از طرفی هم از آنجا که عده‌ای تا اینجای سریال را ندیده بودند، تصمیم گرفتند آن را از ابتدا پخش کنند که راست هم می‌گویند پخش هفتگی کلا برای جذب مخاطب جواب نمی‌دهد.به این ترتیب از 24 مهر پخش سریال معمای شاه از قسمت اول آغاز می‌شود و قسمت‌های پایانی آن که مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی است مصادف می‌شود با دهه فجر و سریال تمام می‌شود. در این مدت به دلیل این‌که هم بتوانیم به پخش برسیم و هم این‌که دهه اول محرم را پیش‌رو داریم و بعضی از قسمت‌ها در این ایام قابل پخش نیستند، پخش روزهای جمعه هم ادامه پیدا نمی‌کند تا از همان 24 مهرماه‌ از قسمت اول شروع کنیم. به عنوان تهیه‌کننده از ساخت این سریال خوشحالم، چراکه توانستیم تاریخ 40 ساله این مملکت را به نمایش درآوریم.خود من که در متن انقلاب بودم خیلی اطلاعات را درباره دوران پیش از آن نداشتم، چه برسد به نسل جدید. معمای شاه در قالب داستانی درام، اثری واجب بود و مردم هم با تماشای آن از تاریخ عبرت می‌گیرند و با دوران پهلوی و اتفاقات انقلاب آشنا می‌شوند.تصویربرداری قسمت‌های مربوط به سال‌های 50 تا 57 که مربوط به دوران انقلاب می‌شود، باقی مانده است که در لوکیشن‌های شهرک سینمایی، زندان قصر و حسینیه ارشاد تصویربرداری می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها