مجرم سابقه‌دار که با شکار طعمه‌های خود در یک سایت تبلیغاتی با شگرد بیهوشی، تلفن همراه آنها را سرقت می‌کرد، در زندان شناسایی شد.
کد خبر: ۹۵۲۳۰۰

به گزارش جام‌جم، نهم تیر امسال مردی با مراجعه به کلانتری 14 رسالت کرج از سرقت گوشی تلفن همراه خود در محدوده بزرگراه آزادگان خبر داد.

مالباخته که عکاس یکی از خبرگزاری‌هاست، به کارآگاهان گفت: آگهی فروش گوشی تلفن همراه خود را در یکی از سایت‌های تبلیغاتی ثبت کرده بودم که شخصی به عنوان خریدار با تلفن من تماس گرفت. پس از توافق بر سر قیمت خرید گوشی، در محل پل آزادگان قرار گذاشتیم و جوانی حدود 30 ساله در محل قرار حاضر شد. پس از توافق بر سر قیمت گوشی، این جوان به بهانه گرفتن پول از برادرش، خودرویی را دربست کرایه کرد و با هم به چهارراه بهار رفتیم. در آنجا او به من آبمیوه داد و دوباره به محل قرار در بزرگراه آزادگان بازگشتیم. او مدعی شد برادرش پول را به کارت بانکی من واریز کرده است. خواستم برای تائید گفته‌اش مقابل عابربانک برویم که در میان راه بیهوش شدم و متهم تلفن همراهم را سرقت کرد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به عنف به شیوه بیهوشی» و به دستور شعبه پانزدهم دادسرای کرج، پرونده برای رسیدگی در اختیار پلیس آگاهی شهرستان کرج قرار گرفت .

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان موفق به شناسایی فردی در محدوده خیابان حافظ تهران شدند که از گوشی سرقتی استفاده می‌کرد. این مرد در تحقیقات مدعی شد، گوشی را با کارت به قیمت یک میلیون و600 هزار تومان خریده است.

در ادامه، پرونده با نیابت قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب کرج به دادسرای ناحیه 11 تهران ارجاع شد و به دستور بازپرس شعبه سوم این دادسرا، پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با توجه به محل فروش گوشی تلفن همراه در محدوده خیابان حافظ و مجهز بودن مغازه به سیستم مداربسته، کارآگاهان با بازبینی تصاویر به دست آمده و همچنین چهره‌نگاری توسط مالباخته موفق به شناسایی تصاویر سارق شدند. در بررسی بانک مجرمان حرفه‌ای هم هویت سارق به نام محمد 34 ساله شناسایی شد که بارها به اتهام سرقت دستگیر شده بود.

با بهره‌گیری از تصاویر به دست آمده از متهم و همچنین سوابق مجرمان سابقه‌دار در پلیس آگاهی، کارآگاهان موفق به شناسایی مجرم سابقه‌دار به نام «محمد. ک» (متولد 1361) شدند که برابر سوابقش بارها به اتهام سرقت دستگیر و زندانی شده بود. بررسی‌ها نشان داد، متهم چندی قبل به اتهام همراه داشتن اسکناس جعلی دستگیر شده و در زندان به سر می‌برد.

در ادامه محمد با مالباخته و خریدار گوشی سرقتی مواجهه حضوری شد و به جرم خود اعتراف کرد و گفت: از طریق سایت ... افراد را شناسایی می‌کردم. سرانجام پس از گذاشتن قرار ملاقات، به شیوه مسموم کردن با آبمیوه، تلفن همراه افراد را سرقت کرده و در محدوده خیابان حافظ می‌فروختم. از اواخر سال گذشته و در شهرهای تهران، قم، کرج و شیراز، به این شیوه و شگرد دست به سرقت زده‌ام.

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت‌های مشابه در تهران و تعداد دیگری از شهرستان‌های کشور و برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم و شناسایی دیگر مالباختگان، عکس متهم بدون پوشش به خواست قاضی چاپ می‌شود. افرادی که از او شکایت دارند می‌توانند به پایگاه هشتم پلیس آگاهی در میدان حر، انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها