نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌ دستی در اصفهان

در هفته‌ای که گذشت، یک نشست بین‌المللی دیگر از نوع صنایع‌دستی هم در کشورمان برگزار شد هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع‌دستی.
کد خبر: ۹۵۰۴۶۲

آن هم در نصف جهان یعنی شهر هنرپرور و هنردوست اصفهان. این اجلاس بخش‌های مختلفی داشت که یکی از آنها، برپایی نمایشگاه بزرگ و بین‌المللی صنایع‌دستی با 80 غرفه با عنوان «سیمرغ» در فضای کاخ چهلستون بود که مرغوب‌ترین صنایع‌دستی ایران و جهان در آن عرضه می‌شد. ایران از قطب‌های صنایع‌دستی جهان به شمار می‌رود، به طوری که از 460 رشته صنایع‌دستی جهان، 366 رشته در ایران وجود دارد.

هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع‌دستی، یک سال پس از آنکه اصفهان عنوان «شهر جهانی صنایع‌دستی» را از یونسکو دریافت کرد، در این شهر گشایش یافت. این اجلاس با حضور بیش از 200 نفر از هنرمندان و مدیران صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از 5 قاره جهان و 90 کشور دنیا و همچنین سراسر کشورمان به مدت 4 روز در شهر اصفهان برگزار شد و هدف از آن تبادل علمی، توسعه تجاری و حضور در مدیریت جهانی صنایع‌دستی عنوان شد.

اصفهان که از دیرباز به شهر نصف جهان معروف است و سال 2006 نیز توانست عنوان پایتختی فرهنگ و تمدن جهان اسلام را از آن خود کند، سال گذشته در میان 6 شهر سرآمد صنایع‌دستی جهان که نامزد دریافت این عنوان شده بودند نیز درخشید و به دلیل یک سروگردن بالاتر بودن از همه آنها، عنوان «شهر جهانی صنایع‌دستی» را از آن خود کرد. وجود بیش از 190 رشته صنایع‌دستی در اصفهان ( معادل یک‌سوم صنایع‌دستی جهان) و همچنین فعالیت بالغ بر 30 هزار صنعتگر و هنرمند در رشته‌های صنایع‌دستی در اصفهان، از مهم‌ترین دلایل انتخاب این شهر به عنوان بهترین شهر دنیا در حوزه صنایع‌دستی بود. حالا پس از یک سال از این انتخاب، مدیران و هنرمندان سراسر دنیا و کشورمان در این شهر گردهم آمدند تا علاوه بر معرفی و تجلیل از بهترین‌های این صنعت، شاهد درخشش و جلوه‌گری بخشی از این هنر بی‌همتای ایرانی - اسلامی باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها