در 200 نقطه محروم کشور، دیروز همزمان روبان افتتاح 200 پروژه مدرسه‌سازی قیچی زده شد تا تب کمبود فضاهای آموزشی درکشور اندکی فروکش کند. شهرستان رباط‌کریم، پهنه‌ای 275 کیلومتری در جنوب غربی تهران، مرکز اتفاقاتی مهم بود؛ جایی که در یکی ازمدارس تازه‌ساز بنیاد برکت، ویدئو کنفرانسی مهیا شده بود تا فرمان افتتاح 199 مدرسه دیگر از زبان آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری صادر شود.
کد خبر: ۹۴۹۳۴۷

به گزارش جام‌جم، حوالی ساعت 11 صبح این اتفاق رخ داد. ابتدا فرمان افتتاح 15 مدرسه در استان لرستان که هنوز 50 مدرسه خشت و گلی دارد و برخی روستاهایش همچنان از راه دسترسی محروم است و سپس نوبت به استان فارس رسید، استانی وسیع و اسما برخوردار که به گفته استاندارش 1600 مدرسه تخریبی و 1950 مدرسه نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

سومین فرمان افتتاح مدارس برکت مخصوص استان سیستان و بلوچستان بود؛ استانی که محرومیت با نامش عجین است و آنچنان همه برآن واقف‌اند که وقتی استاندار درتماس ویدئویی‌اش ساخت ده مدرسه دیگر و رسیدن تعداد مدارس تازه‌ساز در این استان به عدد صد را تقاضا کرد، رئیس دفتر مقام معظم رهبری قول داد ده مدرسه بیش از آنچه تقاضا شده به دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان هدیه شود.

استان چهارم که هشت مدرسه اهدایی از سوی رهبر معظم انقلاب امسال سهم آن شده، آذربایجان‌غربی بود؛ استانی با کمبود5000 کلاس درس و ایستاده در رده سی‌ام کشوری از نظر برخورداری فضاهای آموزشی. بوشهر نیز پنجمین استانی بود که هشت مدرسه برکت در آن همزمان با هم افتتاح شد تا این پنج استان نماینده‌ای باشند از 31 استان کشور که به برکت مدارس ساخت بنیاد برکت، دانش‌آموزانش با فراغ بال بیشتری تحصیل می‌کنند.

بنیاد برکت 20 آذر سال 86 توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تاسیس شد؛ بنیادی که تشکل آن پاسخی بود به مطالبه رهبری از ستاد اجرایی. ایشان خطاب به محمد مخبر، رئیس این ستاد گفته بودند که «در ذهنم حل مشکلات محرومان است مثلا مشکلات هزار روستا را حل کنید، چقدر خوب است هزار نقطه آباد شود یا هزار مدرسه در کشور ساخته شود.» از آن روز به بعد ماموریت ساخت هزار مدرسه به بنیاد برکت سپرده شد که تاکنون قرارداد ساخت 950 مدرسه با 5100 کلاس درس و ظرفیت پذیرش 127هزار و500 دانش‌آموز را با 400 میلیارد تومان اعتبار منعقد کرده که دیروز 200 مدرسه آن افتتاح شد تا رقم مدارسی که از آنها با عنوان هدیه رهبر معظم انقلاب به دانش‌آموزان مناطق محروم یاد می‌شود، به عدد 788 برسد. این تعداد مدرسه 4065 کلاس درس را شامل می‌شود که بیش از 101 هزار دانش‌آموز را زیرچتر خود می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها