احمدرضا درویش، کارگردان «رستاخیز» و فرهاد قائمیان، بازیگر نقش حر بن یزید ریاحی این فیلم در دهمین جشنواره غدیر نجف تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۴۸۶۹۸

در مراسم افتتاحیه این جشنواره که جمعه با حضور جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون و فعالان رسانه‌ای 20 کشور جهان اسلام، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در دانشگاه کوفه نجف اشرف برگزار شد، از فیلم رستاخیز به عنوان یکی از آثار مهم و فاخر سینمای ایران در یکصد سال اخیر یاد شد و جایزه ویژه به کارگردان فیلم اهدا گردید.

احمدرضا درویش هنگام دریافت این جایزه طی سخنانی با اظهار خشنودی از حضور در جشنواره غدیر گفت: در زمانه‌ای که جهان، مدعی دموکراسی است، رفتار جاهلیت بازتولید می‌شود، کودکان ذبح می‌شوند و برده‌داری توسط جاهلان احیا شده و متاسفم که بیشتر رسانه‌های جمعی و دستگاه‌های تبلیغاتی در دست حامیان همین جاهلیت است.

آن‌طور که فارس گزارش داده، این کارگردان با تجلیل از هسته مقاومت در منطقه و مبارزان و ایثارگران عرصه مبارزه با تکفیری‌ها و داعش، جایزه خود را به مقام شامخ مرجعیت شیعه در عراق حضرت آیت‌الله علی سیستانی تقدیم کرد و گفت: همچنین این افتخار را به نماد مقاومت و نماد آزادگی، پدر شهید و فرزند اهل بیت، سید حسن نصرالله تقدیم می‌کنم.

فرهاد قائمیان، بازیگر نقش حر در رستاخیز هم پس از دریافت جایزه‌اش گفت: من از جایی می‌آیم که هزاران شهید را تقدیم راه حق کرده است. اما خجالت می‌کشم در مقابل کسانی ایستاده‌ام که با ایثار جانشان در مقابل داعش ایستاده‌اند؛ من دست تمامی جانبازان و رزمندگان را می‌بوسم. امیدوارم که قدر شهدا را بدانیم و از اسلام ناب محمدی دفاع کنیم؛ اسلامی که پر از مهربانی است. خوشحالم که در سرزمین امیرالمومنین نفس می‌کشم و امیدوارم که مورد شفاعت ائمه اطهار قرار بگیریم.

فریبا کوثری، بازیگر سینما و تلویزیون و بازیگر نقش عمره، همسر مختار در مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» هم از جمله هنرمندان ایرانی بود که در این جشنواره قدردانی شد. او پس از ادای دین به یک جانباز و پس از دریافت جایزه گفت: خیلی خوشحالم که این جایزه را در خاکی می‌گیرم که امام حسین علیه السلام را در آغوش دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها