همکاری زینب تقوایی به عنوان تهیه‌کننده، سعید نعمت‌الله در مقام نویسنده و بهرنگ توفیقی در جایگاه کارگردان، نویدبخش یک سریال دیدنی است. این سه نفر بعد از سریال «پشت بام تهران» یک بار دیگر گرد هم آمده‌اند و سریال «لبخند رخساره» را در 30 قسمت 40 دقیقه‌ای برای پخش در شب‌های پاییزی شبکه یک تولید می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۴۰۳۰

یک قصه عاشقانه

لبخند رخساره سریالی در ستایش عشق و مهر و عاطفه در خانواده است. قصه این سریال بر اساس توضیحات زینب تقوایی با یک روایت عاشقانه آغاز می‌شود که ماجراهای بسیاری در پی دارد.

این تهیه‌کننده که تولید سریال‌هایی چون مدینه و پشت‌بام تهران را در کارنامه دارد، درباره قصه سریال به جام‌جم می‌گوید: آشنایی دختر و پسری به نام ستاره و خلیل، در واقع شروع اتفاقات و ماجراهای متعددی است که امیدوارم مخاطب از تماشای آنها لذت ببرد. در این سریال چند قصه در هم تنیده و ماجراهای پرکششی روایت می‌شود.

سریال لبخند رخساره در واقع قصه مردی میانسال است که با پسرش در شهر مشهد زندگی می‌کند. همسر این مرد بنا به دلایلی در سال‌های اول زندگی مشترک، او و پسرش خلیل را ترک کرده است. مرد میانسال که به شغل رستوران‌داری مشغول است، آخر هفته‌ها از رستورانش به زائران امام رضا(ع) نذری می‌دهد. قبول شدن در یکی از دانشگاه‌های تهران و آشنا شدن او با ستاره، راه ورود رخساره را به قصه باز می‌کند.

همچنین شنیده‌ها حاکی است در بخش‌هایی از این سریال به مساله ورود جنس قاچاق به کشور نیز پرداخته می‌شود.

نسبت خانواده و عشق

لبخند رخساره یک ملودرام عاشقانه است و به موضوعات مرتبط با مفهوم خانواده می‌پردازد. زینب تقوایی درباره پیام و هدف این سریال می‌گوید: درباره اهمیت نهاد خانواده و سلامت آن بسیار شنیده‌ایم و ضرورت آن بر کسی پوشیده نیست. معتقدیم که خانواده سالم بر ستون‌ عشق و علاقه برپا می‌شود؛ عشق همسران به یکدیگر و عشق متقابل والدین و فرزندان.

این تهیه‌کننده اضافه می‌کند: زمانی کانون خانواده گرم خواهد بود که افراد، ارتباطی مبتنی بر احساس عاشقانه داشته باشند و گروه ما بر این عقیده است که این مساله نیاز امروز جامعه ماست.

وی با اشاره به اهمیت فیلمنامه و ضرورت آن در ساخت آثار خوب و دیدنی، توضیح می‌دهد: هر سریالی که ساخته می‌شود، حاصل عمر یک گروه بزرگ از آدم‌های متخصص است و هزینه قابل توجهی دارد که فقط بر اساس یک فیلمنامه خوب و دقیق، می‌توان گفت این سرمایه‌گذاری‌ها به هدر نرفته و خوشبختانه همه فیلمنامه‌های آقای نعمت‌الله از جمله «لبخند رخساره» این ویژگی را دارد.

از مشهد تا تهران

تصویربرداری سریال لبخند رخساره در محله دربند تهران آغاز شد و در تهران و مشهد ادامه پیدا می‌کند. تقوایی می‌گوید: احتمالا در یک شهر بندری مثل بندر ترکمن و یکی از شهرهای نزدیک مشهد مثل قدمگاه هم تصویربرداری داشته باشیم.

بر اساس توضیحات این تهیه‌کننده، همزمان با تصویربرداری، تدوین سریال نیز توسط شیبان خاقانی در حال انجام است و احتمالا تصویربرداری همزمان با پخش سریال هم ادامه داشته باشد.

به گفته تقوایی، لبخند رخساره بعد از ماه محرم و صفر در میانه آذرماه از شبکه یک به نمایش در خواهد آمد و به همین منظور گروه تولید بسیار سخت و فشرده کار می‌کنند.

بازیگران رخساره

بازیگران متعددی در سریال لبخند رخساره بازی می‌کنند؛ کامبیز دیرباز، مهدی سلطانی، بهناز جعفری، بهزاد فراهانی، مریم بوبانی، علیرضا آرا، مجید واشقانی، حمیدرضا هدایتی، داریوش سلیمی و نوید خداشناس بازیگران اصلی این سریال را تشکیل می‌دهند.

پریوش نظریه ایفای نقش رخساره را به عهده دارد و کامبیز دیرباز در نقش خلیل ظاهر می‌شود. درسا بختیاری در نقش ستاره، مجید نوروزی در نقش خلیل، بهناز جعفری در نقش آتنه، مهدی سلطانی در نقش اسماعیل، مجید واشقانی در نقش سهراب برادر خلیل، بهزاد فراهانی در نقش پدر آتنه، حمیدرضا هدایتی در نقش پدر رخساره و علیرضا آرا در نقش برادر آتنه به ایفای نقش خواهند پرداخت.

طبیعی است کامبیز دیرباز برای بازی در نقش مرد میانسالی که یک پسر دانشجو دارد، کمی جوان به نظر می‌رسد اما به اعتقاد تهیه‌کننده و کارگردان او برای بازی در این نقش مناسب است. تقوایی در این باره می‌گوید: کامبیز دیرباز از بازیگران خوب تلویزیون است که در عین حال ما از همکاری با او تجربه خوبی داریم. برای این نقش نیاز به بازیگری داشتیم که نه زیاد جوان باشد و نه آنقدرها مسن که کامبیز دیرباز با یک گریم ساده و مختصر خیلی راحت به این شرایط نزدیک می‌شد.

تکرار یک تجربه موفق

بهرنگ توفیقی سریال‌های مسیر انحرافی، دیگری، آمین، انقلاب زیبا و پشت‌بام تهران را در کارنامه دارد که بخصوص دو سریال اخیر در جذب مخاطب، موفق بوده‌اند. در سریال لبخند رخساره او با تهیه‌کننده و نویسنده‌ای همکاری دارد که در سریال پشت‌بام تهران نیز همراهش بوده‌اند و حتی بسیاری از بازیگران سریال جدیدش همان بازیگرانی هستند که در سریال پشت‌بام تهران حضور داشته‌اند.

توفیقی درباره تکرار این همکاری می‌گوید: همه ما در کنار هم سریال پشت‌بام تهران را ساختیم که هم برای ما و هم برای مخاطب راضی‌کننده بود. پس چرا این تجربه موفق را نباید تکرار می‌کردیم؟ ما از کنار هم بودن و همکاری با هم لذت برده بودیم و مردم از سریالی که ساختیم؛ امیدوارم باز هم این اتفاق بیفتد و مردم سریال «لبخند رخساره» را دوست داشته باشند. این کارگردان به موفقیت سریال لبخند رخساره امیدوار است و در این باره توضیح می‌دهد: به عنوان یک کارگردان نمی‌توانم درباره عملکردم چیزی بگویم اما می‌توانم به مخاطب اطمینان بدهم که شاهد یک قصه پرکشش خواهند بود چراکه سعید نعمت‌الله مثل همیشه فیلمنامه‌ای جذاب و گیرا نوشته است.

مادرانه در بحران

مریم بوبانی بعد از «شیدایی» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور، «زیر هشت» و «مدینه» به کارگردانی سیروس مقدم، برای چهارمین بار در سریالی به نویسندگی سعید نعمت‌الله بازی می‌کند. او در «لبخند رخساره» نقش مادر همسر رخساره را بازی می‌کند.

بوبانی درباره بازی در این نقش می‌گوید: تاکنون 10 قسمت از فیلمنامه را خوانده‌ام و نقشی که در این سریال به عهده دارم، زنی است که با داشتن دختری سرکش به نام آتنه، بحران‌های متعددی را تجربه می‌کند اما او در تمام این بحران‌ها حامی دخترش است و پشتیبان اوست.

به اعتقاد او این نقش شاید به نقشی که در سریال شیدایی بازی کرده، شباهت داشته باشد اما نکته اینجاست سعید نعمت‌الله همیشه فیلمنامه‌های جذاب و پرکششی می‌نویسد و برای شخصیت‌ها جزئیات زیادی طراحی می‌کند. بوبانی امیدوار است نقشی که به او سپرده شده در ادامه سریال جنبه‌های متفاوت‌تری پیدا کند.

آذر مهاجر

گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها