اهدای تندیس مرشد ترابی در جشنواره غدیر

نشست خبری نخستین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر روز گذشته با حضور کورش زارعی دبیر این جشنواره، امیرحسین شفیعی دبیر اجرایی و حسین عالم بخش قائم‌مقام دبیر این جشنواره در حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۹۰۳

زارعی در این نشست با اشاره به این که جشنواره پرده خوانی غدیر به شکل موضوعی برگزار می‌شود، توضیح داد: ما قرار است درباره واقعه غدیر و شخصیت امام علی(ع) یک جشنواره موضوعی داشته باشیم و نمی‌خواهیم مثل جشنواره‌های دیگر به بن بست بخوریم، زیرا این مساله یکی از معضلات جشنواره‌های موضوعی است. به‌طور مثال وقتی ما از امام رضا(ع) در جشنواره رضوی حرف می‌زنیم موضوعات ما به شفا منحصر می‌شود در حالی که باید بیشتر به شخصیت و اندیشه این امام بپردازیم.

دبیر جشنواره غدیر با اشاره به بزرگداشت‌هایی که در این جشنواره انجام می‌شود، اعلام کرد: امسال در جشنواره، بزرگداشت مرشد میرزاعلی را داریم که سال هاست به دلیل بیماری نمی‌تواند پرده خوانی و نقالی داشته باشد. همچنین دو بزرگداشت دیگر مربوط به شهیدان مدافع حرم سید جواد اسدی و احمد غلامی داریم که هر دو پیشینه کار نمایشی و تعزیه داشته‌اند. قرار است در این جشنواره تندیس بلورین مرشد ترابی اهدا شود که در سال‌های بعدی نشان اصلی جشنواره خواهد بود./ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها