مسابقات بسکتبال فیبا آسیا چلنج ــ تهران

زمان دیدار ایران ــ قطر تغییر کرد

قطر چند ملیتی، نخستین حریف شاگردان بائرمن

هیجان بسکتبالی شروع شد. هنوز تب و تاب قهرمانی تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در آسیا فروکش نکرده بود که حالا باید از نزدیک شاهد رقابت های فیبا آسیا چلنج باشیم.
کد خبر: ۹۴۳۲۰۲
قطر چند ملیتی، نخستین حریف شاگردان بائرمن

به گزارش جام جم آنلاین ، در شرایطی که بسکتبال با جوانگرایی مواجه شده دیدن محک خوردن تیم جوان شده ایران دیدنی است.

برای تجربه لذت بسکتبالی فیبا آسیا نباید به این موضوع توجه کنیم که فدراسیون بسکتبال ایران مهلت محدودی برای پرداخت هزینه های این رقابت ها به کنفدراسیون بسکتبال آسیا دارد.

اصلا هم نباید به این موضوع فعلا توجه کنیم که صمد نیکخواه بهرامی اکنون که دیگر جایی در تیم ملی ندارد چقدر می توانست با حضور در این رقابت ها لذت بسکتبالی را بیشتر کند.

رابطه تیره و تار فدراسیون بسکتبال با برخی از خبرنگارانی که خود را به پشتوانه سه یا چهار سال خبرنگار بودن متخصص بسکتبال می دانند نیز مانعی برای فروکش کردن هیجان بسکتبال نیست.

اما اشکال بزرگی که نمی توان آن را نادیده گرفت نادیده گرفتن نقش تماشاگر "زن" در ورزش ایران است. مثل دو سال اخیر سالن بسکتبال آزادی هرگز میزبان بانوان و دختران نبوده است و این رویه ناپسند و غیر اخلاقی در رقابت های فیبا آسیا چلنج نیز ادامه خواهد داشت.

به هر صورت بسکتبال ایران در نخستین گام باید به مصاف تیم ملی بسکتبال قطر برود. قطری که سرشار از بازیکنان دو رگه و چند ملیتی است که نمونه آن را در دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و قطر در انتخابی جام جهانی 2018 دیدیم.

قطر چگونه تیمی است؟

همانطور که اشاره شد تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین گام به مصاف قطر می رود، تیمی متشکل از بازیکنانی با ملیت های مختلف. قطر تیمی است که سرعت قابل توجهی دارد اما برنامه قابل تشخیصی برای اینکه دقیقا چه کاری انجام خواهد داد برای خود تدوین نکرده است.

قطری ها خوب بسکتبال را درک می کنند و از سال 2004 به بعد روی آن سرمایه گذاری کردند. اکنون آنها یکی از تیم های خوب غرب آسیا هستند. تلاش های این کشور برای پیشرفت در حوزه بسکتبال ستودنی است. حضور در فیبا آسیا چلنج بخشی از پیشرفت این تیم را نشان خواهد داد.

تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت های فیبا آسیا از ساعت 18:30 جمعه مقابل این تیم قرار می گیرد. پیروزی محتمل به نظر می رسد و اصلا پیش بینی دیگری به غیر از این نتیجه سخت است. بائرمن (سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران) با تیمی جوان شده بخش دیگری از برنامه های خود را اجرایی خواهد کرد.

بازتاب فیباآسیا چلنج در رسانه های خارجی

برگزاری رقابت های فیبا آسیا چلنج بازتاب گسترده های در رسانه های ورزشی و غیرورزشی قاره آسیا داشته است.

تلویزیون ژاپن این رقابت ها را با سطح نزدیکی با جام ملت های آسیا توصیف کرد این در حالی است که رونامه آتودای فیلیپین فیباآسیا چلنج را صرفا فرصتی برای معرفی استعدادهای تازه قاره آسیا می داند.

سایت فدراسیون بسکتبال آسیا نیز در گزارشی به تفصیل درباره این رقابت ها پرداخت و خبرگزاری رسمی چین تیم های ملی بسکتبال ایران و چین را مدعیان اصلی قهرمانی معرفی کرد.

شینهوای چین هم به آغاز رقابت های فیبا آسیا چلنج در ایران اشاره کرد و به غیبت صمد نیکخواه بهرامی اشاره کرد.

برنامه کامل رقابت های فیبا آسیا چلنج

این مسابقات با حضور 12 تیم برگزار می‌شود و این تیم‌ها در مرحله اول در چهار گروه سه تیمی به مصاف هم می‌روند. تیم ملی ایران در گروه سوم با قطر و عراق قرار دارد.

گروه‌بندی رقابت‌ها:

گروه اول: چین - اردن - قزاقستان

گروه دوم: فیلیپین - هند - چین تایپه

گروه سوم: ایران - قطر - عراق

گروه چهارم: ژاپن - کره جنوبی - تایلند

برنامه رقابت‌ها:

نوزدهم شهریور:

ژاپن - کره جنوبی - ساعت 14

چین - اردن - ساعت 16:15

ایران - قطر - ساعت 18:30

فیلیپین - هند - ساعت 20:45

بیستم شهریور:

کره جنوبی - تایلند - ساعت 14

هند - چین تایپه - ساعت 16:15

قطر - عراق - ساعت 18:30

اردن - قزاقستان - ساعت 20:45

بیست و یکم شهریور:

تایلند - ژاپن - ساعت 14

چین تایپه - فیلیپین - ساعت 16:15

ایران - عراق - ساعت 18:30

قزاقستان - چین تایپه - ساعت20:45

در مرحله دوم مسابقات که از 22 شهریور آغاز می‌شود تیم‌های گروه اول با گروه دوم دیدار می‌کنند و گروه سوم نیز به مصاف چهارم می‌رود و 4 تیم برتر گروه‌های پنجم و ششم به مرحله یک چهارم نهایی راه خواهند یافت.

برنامه مراحل پایانی و حذفی به شرح زیر است:

جمعه 26 شهریور

مرحله یک چهارم نهایی

شنبه 27 شهریور

مرحله نیمه نهایی

یکشنبه 28 شهریور

فینال و رده بندی

نکته مهم اینکه با توجه به شرایط برگزاری رقابتهای مختلف و پخش تلویزیونی ممکن است ساعت برخی بازیها تغییر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها