عواقب نامطلوب بارداری قابل پیشگیری است

زنان در معرض خطر ابتلا به عواقب نامطلوب بارداری می‌توانند با سونوگرافی در هفته 11 تا 13 و سه ماهه دوم بارداری با تعیین سرعت جریان خون در شریان رحمی شناسایی شوند.
کد خبر: ۹۴۲۲۹۱

به گزارش جام‌جم، دکتر اشرف‌السادات جمال، متخصص زنان و زایمان، با بیان مطالب فوق درباره روش پیش‌بینی عواقب نامطلوب بارداری اظهار کرد: زنان بارداری که در معرض خطر ابتلا به عواقب نامطلوب بارداری مانند مسمومیت حاملگی، زایمان زودرس، محدودیت رشد داخل رحمی جنین و ... هستند، می‌توانند با مشورت پزشک معالج خود برای پیش‌بینی عواقب احتمالی و تعیین روش‌های درمانی آن اقدام کنند.

وی افزود: پیش‌بینی این مسائل به کمک داپلر (تعیین سرعت جریان خون) در شریان رحم انجام می‌شود. اگر فرد در این روش مقاومت نشان داد، عواقب احتمالی پیش‌بینی می‌شود و برای پیشگیری از بروز آن اقدام یا روش‌های مداخله‌ای طراحی می‌شود. در سه ماهه دوم بارداری علاوه بر داپلر می‌توان از مارکرهای سرمی نیز استفاده کرد.

این استاد گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: پیش‌بینی عواقب نامطلوب بارداری در حال حاضر برای تمام زنان باردار انجام نمی‌شود.

اگر پزشک معالج براساس معاینات، سابقه بارداری‌های قبلی و خانوادگی و ... احتمال بروز عواقب را در آنها پیش‌بینی کرده باشد، می‌تواند بررسی داپلر شریان رحمی را درخواست کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها