یک مسئول سابق سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه طی اظهاراتی آمریکا را مسئول حمله سایبری صورت گرفته علیه کاخ الیزه در سال 2012 دانست و در عین حال اعتراف کرد که فرانسه از سال 1992 علیه برنامه هسته‌ای ایران و چند کشور دیگر حمله سایبری انجام داده است.
کد خبر: ۹۴۱۳۸۳

به گزارش روزنامه فرانسوی فیگارو، «برنار باربیه» رئیس فنی سابق اداره کل امنیت خارجی فرانسه (DGSE) فاش کرد که سال 2012 و در پی وقوع حمله سایبری به رایانه‌های همکاران «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور پیشین فرانسه، به دستور «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فعلی عازم آمریکا شده تا اعتراض پاریس نسبت به این حمله سایبری را به آژانس ملی امنیت آمریکا (NSA) ابلاغ کند.

وی همچنین گفت: «بدافزار شناسایی شده در جریان حمله سایبری به کاخ الیزه همان بدافزاری بود که در حملات سایبری سال 2010 اروپا را هدف قرار داد و تنها روس‌ها و آمریکایی‌ها هستند که قادر به انجام چنین عملیات‌هایی هستند. ما در سال 2012 ابزارها و توان فنی بیشتری برای کار روی ابرداده‌ها داشتیم و من در آن زمان به این نتیجه رسیدم که این حمله تنها می‌تواند کار آمریکا باشد.»

رئیس فنی پیشین اداره کل امنیت خارجی فرانسه در عین حال اذعان کرد که سرویس‌های فرانسوی از سال 1992 حملات سایبری را علیه نهادهای ایرانی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران و چند کشور دیگر از جمله کانادا و اهدافی در فرانسه انجام داده‌اند./ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها