آکادمی اطفال آمریکا بتازگی عنوان کرده، صحبت کردن درباره رژیم‌های غذایی یا حتی وزن برای نوجوانان خوب نیست. هدف از آخرین دستورالعمل منتشر شده از سوی این آکادمی نه‌تنها جلوگیری از اختلالات خوردن بلکه مبارزه با چاقی است. متخصصان در این دستورالعمل به طور ویژه تلاش کرده‌اند از ابتلای نوجوانان به اختلالات خوردن مانند بی‌اشتهایی عصبی که ناشی از رژیم گرفتن و تلاش برای کاهش وزن است جلوگیری کنند. پروفسور نویل گولدن استاد اطفال دانشگاه استنفورد می‌گوید حدود 40 درصد از افرادی که به اختلال خوردن مبتلا شده‌اند، رژیم‌های خارج از کنترل گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۴۱۲۶۹

مطالعات در آمریکا نشان می‌دهد احتمال ابتلا به چاقی و اضافه وزن نوجوانانی که در 15 سالگی رژیم می‌گیرند سه برابر بیش از کسانی است که رژیم نمی‌گیرند. افرادی که رژیم می‌گیرند به دنبال داشتن ظاهر و تیپ مناسب با تصوراتشان هستند، اما خوش تیپی هم موضوعی است که به مدیریت نیاز دارد.

اختلالات خوردن ممکن است به این دلیل که نوجوانان می‌خواهند رژیم غذایی سالمی داشته باشند و غذاهای بد را حذف کنند به وجود آید. این موضوع ممکن است به حذف وعده‌های غذایی و محدود کردن شدید مواد غذایی منجر شود. در فرآیند کاهش وزن، ورزش هم می‌تواند به وسواس تبدیل شود.

برای کاهش خطر ابتلا به اختلالات خوردن چه می‌توان کرد؟

با کودک خود در مورد رژیم غذایی صحبت نکنید. به جای آن تلاش کنید تغذیه سالم برای او فراهم کرده و او را به فعالیت بدنی بیشتر وادارید. در مورد وزن خودتان، دیگران و هر کس دیگری صحبت نکنید. نوجوانان خود را به گونه‌ای تشویق کنید که احساس مثبتی نسبت به بدن و هیکلشان داشته باشند. البته با توجه به این که نیمی از دختران نوجوان و 25 درصد پسران نوجوان از هیکل و شکل ظاهری خود راضی نیستند این کار کمی سخت است. نوجوانانی که توسط والدین و همسالانشان به ورزش کردن تشویق می‌شوند و تغذیه‌شان سالم است، احساس رضایت بیشتری از هیکل و شکل ظاهری بدنشان دارند. محققان دانشگاه بوستون می‌گویند: هرگز نوجوانان را در مورد وزنشان دست نیندازید. حدود 40 درصد دختران درخصوص وزنشان مورد طعنه و سرزنش قرار می‌گیرند. این موضوع خطر ابتلا به اضافه وزن و رژیم غذایی ناسالم را دو برابر می‌کند. خوردن شام در کنار خانواده و الگو بودن والدین برای فرزند هم مناسب است.

منبع: theguardian

مترجم: آتنا حسن‌آبادی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها