یک بیمار مرگ مغزی افغانستانی در قم اعضای بدن خود را به بیماران نیازمندان هم وطنش اهدا کرد.
کد خبر: ۹۴۰۲۱۵
بیمار افغانی به هموطنان خود زندگی بخشید

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از قم و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی الله صمدی، مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم دراین خصوص گفت: این بیمار در بیمارستان امام رضا(ع) قم بستری بود که پس از تشخیص مرگ مغزی و با حمایت خانواده وی، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی بیان داشت: این بیمار، یک آقای حدودا 45 ساله و از تبعه کشور افغانستان بوده که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شد.

صمدی افزود: پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان معالج طی چندین جلسه با خانواده محترم، رضایت آنان برای اهدا عضو گرفته شد و ارگان‌های حیاتی این بیمار مرگ مغزی به بیماران تبعه کشور افغانستان که در لیست انتظار پیوند بودند ، پیوند شد‌.

مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طبق قانون اتباع کشور افغانستان که کارت اقامت دارند پس از مرگ مغزی و با رضایت خانواده می توانند فقط به اتباع کشور خود اهدا عضو داشته و به سایرین ممنوع است.

وی با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد افزود: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده ها علی رغم تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی رسند.

صمدی تصریح کرد: این آقا، چهارمین مورد مرگ مغزی از استان قم بود که طی سال ۹۵ به بیمارستان شریعتی تهران، جهت اهدای عضو اعزام می شد.

مهدی کاروان - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
انسانیت گمشده
-
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
۰
۰
در تلافی اخبار لطیفه رحمانی بیمار متوفی بیمارستان نمازی شیراز
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
۰
۰
ببینیدنمك مارا میخورند و نژادپرستی رو
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها