مسعود ده‌نمکی را در این سال‌ها بیشتر با فیلم‌های پرفروشی چون سه‌گانه اخراجی‌ها و رسوایی یک و دو می‌شناسیم و البته با برخی صحبت‌ها و مواضع صریحش درباره مسائل سیاسی.
کد خبر: ۹۳۹۴۵۴

او در نشست رونمایی از مستند «پرونده ناتمام» ساخته جواد موگویی، حرف‌های جالبی زد. آن‌طور که در سینماپرس آمده، ده نمکی پس از دیده شدن فیلم، به کار سخت تاریخ‌پژوهی در حوزه تاریخ معاصر اشاره کرد و گفت: ارائه تصویر از تاریخ معاصر انقلاب اسلامی‌در دهه 60 کار بسیار سختی است. بسیاری از افرادی که در پرونده شهیدان باهنر و رجایی فعالیت می‌کردند، هیچ‌یک امروز در میان ما نیستند، یا شهید شدند یا به نوعی آنها را به شهادت رساندند. من توصیه کردم به آقای موگویی این کار را انجام ندهد، البته خودم فیلمنامه‌ای با نام نفوذی‌ها را آماده می‌کردم، اما چون جانم را دوست داشتم، آن را رها کردم.

او ادامه داد: لحظه‌نگاری وقایع و حضور افراد در حوادث کار بسیار سختی است، این که اسنادی که از خانه کشمیری ـ از اعضای گروهک منافقین و عامل اصلی انفجار در دفتر نخست‌وزیری ـ بیرون رفت، چگونه اتفاق افتاد، جای سوالات و ابهامات بسیاری دارد، از این‌گونه افراد در نظام بسیار داریم، نمی‌توانم اسم ببرم، اما برای مثال چندی پیش جاسوسانی در ایران فعالیت می‌کردند که حاضر شدند پنج جاسوس موساد اعدام شوند، اما سردسته آنها نجات یابد. بیراه نیست اگر بگوییم در تاریخ انقلاب اسلامی ‌و قبل از آن در پروسه‌های مختلف و اخیرا در پروسه ده ساله، هسته‌ای از نفاق شکل می‌گیرد و نفوذی‌ها فعالیت گسترده می‌کنند. فیلم عصبانی‌کننده است، زیرا یادآوری می‌کند نباید به ظاهر افراد نگاه کرد. پیشانی‌های پینه‌بسته ممکن است نفاق ایجاد کنند.

باید به عملکرد افراد فکر کرد. بیراه نیست اگر بگوییم در سال 98 و 1400 باید منتظر اتفاقاتی در ایران باشیم، زیرا جریان نفوذی همچنان فعال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها