نقش دولت در عرصه خصوصی سازی ورزش

دور یک میز شنبه 30 مرداد در گفت و گو با صادق رییسی کیا کارشناس امور اقتصادی در ورزش و محمد احسانی عضو هیئت علمی دانشگاه به بررسی منابع درآمدزایی در عرصه خصوصی سازی پزداخت.
کد خبر: ۹۳۵۴۲۰
نقش دولت در عرصه خصوصی سازی ورزش

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش، محمد احسانی عضو هیئت علمی دانشگاه در خصوص نقش دولت در گسترش خصوصی سازی گفت: نقش دولت درخصوصی سازی نظارت است. دولت باید تسهیلاتی را فراهم کند تا بخش خصوصی برای سرمایه گذاری تشویق شود و بتواند راه های قانونی درآمدزایی را پیدا کند. به چند دلیل خصوصی سازی در کشور ما عقیم است. اول آن که قوانینی نداریم تا از سرمایه گذاران حمایت شود. سه عامل در درآمدزایی از اهمیت بالایی برخوردار است ؛ حق پخش تلویزیونی، اسپانسرشیپ و بلیت فروشی . نگاه کنید کدام یک از سه عامل در ایران از سیستم قانونمندی برخوردار است؟ برای قدم گذاشتن در مسیر حرفه ای شدن ورزش، باید قوانینی را وضع کرد و امتیازات تشویقی برای سرمایه گذاران درنظرگرفت.
صادق رییسی کیا کارشناس امور اقتصادی در ورزش درباره فرآیند خصوصی سازی اظهار داشت خصوصی سازی ابزار است و نه هدف. در فرآیند خصوصی سازی ابتدا باید با کمک داده ها ارزش آفرینی کنیم، این ارزش آفرینی ها نهایتا باید به خروجی های موثری ختم شود. در این مسیر باید گام به گام جلو رفت. شاید 10 سال زمان نیاز داشته باشیم تا به جایی برسیم که ورزش و باشگاه ها بتواند درآمدزایی کند. وظیفه وزارت و تمامی دستگاه های متولی این است که راه های قانونی تامین درآمد را فراهم بیاورند.
دور یک میز هر شب ساعت 21:05 با اجرای محسن ابوفاضلی به بررسی آخرین وضعیت ورزش کشور می پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها