برنامه "صبح و ورزش" شنبه 30 مرداد، منصور برزگر، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی، عملکرد آزادکاران در عرصه المپیک را بررسی کرد.
کد خبر: ۹۳۴۹۱۹
منصور برزگر: رحیمی دچار غرور شد / اگر بخل نکنیم پیشرفت می کنیم

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از رادیو ورزش؛ عملکرد کشتی آزاد ما، در روز نخست فعالیت خود در المپیک 2016، با کسب یک مدال طلا و یک برنز، کاملاً درخشان بوده است و هر دو نماینده موفق به کسب مدال شدند.
امروز، علیرضا کریمی، در وزن 86 کیلوگرم و کمیل قاسمی، در وزن 125 کیلوگرم، به مصاف حریفان خود می روند.
منصور برزگر، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی، در پاسخ به این سوال که چطور شد که پس از 16 سال، بالاخره موفق به کسب مدال طلای کشتی آزاد در میدان المپیک شدیم، اظهار داشت: به نظر من، حسن رحیمی پس از پیروزی مقابل حریف روسی، دچار غرور شد. او با یک سری حرکات مناسب، می توانست حریف ژاپنی را هم ببرد و اگر با ناداوری روبرو نمی شد؛ گرجستان به پیروزی نمی رسید؛ زیرا داور کوتاه قد تاجیکستان، ابتدا اخطار را به گرجستانی داده بود و مشخص بود که اخطار دوم را به رحیمی خواهد داد. علی رغم اینکه حریف گرجستانی، بیش از یک دقیقه مچ دست حسن را با دو دست گرفته بود؛ نه تذکر و نه اخطاری به او داده نشد؛ این نشان می دهد که کشورهای تازه استقلال یافته چقدر روی داوری کشتی نسبت به هم تعصب دارند.
وی، تصریح کرد: در کشتی 74 کیلوگرم، حادثه ای به وجود آمد که فکر نمی کنم از ذهن هیچ ایرانی پاک شود. با اینکه حسن یزدانی 6 امتیازعقب بود و داوری کاملاً به نفع حریف مقابل عمل می کرد؛ خوشبختانه اعتراض پزشک ایرانی به استراحت های مداوم کشتی گیر روس، باعث شد که داوران یک مقدار به خود بیایند و زمانی که یزدانی آخرین زیر را گرفته بود و داشت خاک می کرد، مربی روس اعتراضی را انداخت، اما داوران توجهی نکردند. این نشان می دهد که اگر ما بخل نکنیم و بگذاریم افرادی که در فدراسیون های جهانی و المپیک انتخاب می شوند، سالها در آن پست فعالیت کنند، بسیار برای پیشرفت ما اثرگذار خواهد بود.
وی، در ادامه گفت: ما داورانی داشتیم که متأسفانه هیچ عرق ملی نداشتند؛ یا برای کره، یا روس و یا آمریکا سوت می زدند و حق جوانانمان را می خوردند؛ اما خوشبختانه شب گذشته، پزشک ایران با یک حرکت کوچک خود، توانست به کشتی ایران کمک کند.
برزگر، در پاسخ به این سوال که وضعیت دو نماینده ایرانی که امروز به مصاف حریفان خود می روند را چطور ارزیابی می کنید، بیان کرد: من هنوز قرعه علیرضا کریمی و کمیل قاسمی را ندیده ام. اگر یک مقدار شانس با ما باشد، مطمئناً در این دو وزن هم مدال خواهیم گرفت. هر دو حریف، نمی توانند تهدیدی برای ما باشند. من فکر می کنم تنها حریف کمیل قاسمی، ترک باشد و اگر او مقاومت کند و در خاک نخوابد که حریف نتواند حرکت بارانداز را انجام دهد، کشتی خوبی را شاهد خواهیم بود و حتی ممکن است پیروزی از آن قاسمی شود؛ زیرا سابقه پیروزی در مقابل این حریف را دارد.
این پیشکسوت کشتی، در پایان گفت: انشالله پس از بازگشت المپین ها، وزارت ورزش یک تجدید نظر کلی در رابطه با همه ورزش ها انجام دهد و بودجه و توجه خود را بین همه ورزشهای مدال آور عادلانه تقسیم کند.
برنامه "صبح و ورزش" کاری از گروه علوم ورزشی، جنگ صبحگاهی نشاط انگیزی است که با پیگیری رویدادهای ورزشی و ارتباط با مسئولین ورزش، مخاطبین و شنوندگان همه روزه به جز جمعه ها ساعت 7:15 به مدت 110 دقیقه پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها