رئیس سازمان صدا و سیما تاکید کرد

صدای رسانه ملی، صدای مقاومت در جهان

مراسم معارفه معاون سیاسی صداوسیما صبح روز گذشته با حضور دکتر علی‌عسکری و مدیران ستادی حوزه خبر برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۳۸۴۰

به گزارش روابط عمومی صداوسیما، در این مراسم رئیس رسانه ملی با اشاره به جایگاه بسیار کلیدی و حساس حوزه خبر و سیاسی در رسانه ملی گفت: حوزه سیاسی رسانه ملی وظیفه انعکاس دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را به عهده دارد و در این مسیر در انعکاس درست رویدادها و وقایع کشور نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا می‌کند.

وی افزود: فضای رسانه‌ای کشور متأثر از پیشرفت‌های تکنولوژیکی جدید در عرصه اطلاع‌رسانی است و همین موضوع سبب شده که نحوه اثرگذاری برمخاطبان و شکل‌دهی افکار عمومی پیچیدگی‌های خاصی پیدا کند، لذا در این خصوص لازم است مدیران و کارکنان معاونت سیاسی با شناخت دقیق از شرایط کنونی، در هدایت افکار عمومی جریان رسانه‌ای معاند برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

ضرورت بهره‌گیری از نیروهای جوان

دکتر ‌علی‌عسکری با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از توان نیروهای جوان در بدنه اجرایی رسانه ملی تصریح کرد: توجه به جوان‌گرایی در رسانه ملی یک اصل است، اما ماهیت کار رسانه در مواردی ایجاب می‌کند تا در برخی مسئولیت‌های کلیدی و حساس از افراد حرفه‌ای و مجرب و آشنا به‌کار که سال‌ها در رسانه خدمت کرده و تجربیات ارزنده‌ای کسب کرده‌اند، استفاده شود تا با تلفیق تجربه و جوانگرایی شرایط برای حرکت رو به جلو در رسانه ملی فراهم شود.

رئیس صداوسیما با قدردانی از آقای آخوندی به‌دلیل قبول این مسئولیت حساس از وی به‌عنوان چهره‌ای انقلابی، مومن، باتجربه و پیشکسوت در حوزه خبر یاد کرد و گفت: معاونت سیاسی با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با تکیه بر بدنه جوان و متخصص خود می‌تواند شرایط جدید پیش‌آمده در عرصه رسانه‌ای کشور را مدیریت کند.

دکتر علی‌عسکری با قدردانی از اقدامات انجام گرفته در دوره معاونت دکتر جبلی به هماهنگی و تعامل بیشتر میان دو معاونت سیاسی و برون‌مرزی اشاره و تاکید کرد: ماهیت رسانه برون‌مرزی نیز با خبر گره‌خورده است و انعکاس خبر در این حوزه بر سایر تولیدات رسانه‌ای غلبه دارد. بر این اساس این دو معاونت می‌توانند با تعامل و همکاری نزدیک نقش خوبی را در معرفی چهره واقعی از کشور در عرصه بین‌المللی ایفا کنند.

مجید آخوندی، معاون سیاسی رسانه ملی نیز در سخنانی ضمن قدردانی از اعتماد دکتر علی‌عسکری یادآور شد: پیشرفت‌های رسانه‌ای در عرصه تکنولوژی و فناوری‌های نوین ارتباطی، شرایط دریافت و انتشار خبر را نسبت به گذشته متفاوت کرده است، به‌طوری که امروزه هر شهروند به‌عنوان یک منبع خبری می‌تواند تاثیرات زیادی را در فضای اطلاع‌رسانی کشور ایجاد کند.

 

حوزه برون‌مرزی؛ سازمان دوم رسانه ملی

همچنین در مراسمی که با حضور رئیس سازمان صداوسیما و جمعی از مدیران این سازمان برگزار شد، محمد اخگری سکان هدایت معاونت برون‌مرزی را به پیمان جبلی سپرد.

دکتر علی‌عسکری در این مراسم نیز «برون‌مرزی» را حوزه‌ای موثر در انتقال پیام انقلاب اسلامی ارزیابی و از این حوزه به‌عنوان سازمان دوم رسانه ملی یاد کرد .

رئیس صداوسیما از شبکه‌های برون‌مرزی به‌عنوان بستری مناسب برای انتقال پیام نام برد و گفت: اگر پیام‌ها را در قالبی زیبا ارائه کنیم می‌توانیم به اثر بخش بودن آن امید داشته باشیم.

وی افزود: کار رسانه‌ای، کاری متفاوت است و شاید به کمک رسانه بتوان بهتر و موثرتر پیام انقلاب اسلامی را به جهان انعکاس داد .

دکتر علی‌عسکری به نقش موثر رسانه در فضای کنونی جهان اشاره کرد و افزود: باید به کمک حوزه برون‌مرزی، بتوانیم علاوه بر خنثی سازی تلاش دشمن برای ایجاد اسلام هراسی، ویژگی‌های انقلاب اسلامی را برای مخاطبان و علاقه مندان خارج از مرزهای ایران اسلامی تشریح کنیم.

وی به زحمات دکتر سرافراز و دکتر اخگری برای ارتقای جایگاه معاونت برون‌مرزی اشاره کرد و افزود: در حالی که شبکه‌های رقیب مانند بی.بی.سی با بیش از شش میلیارد پوند بودجه سالانه اداره می‌شوند، ما شبکه‌های برون‌مرزی را با کمترین هزینه دوشادوش آنها به پیش می‌بریم و این مهم با تکیه بر ایمان و اعتقاد کارکنان و مدیران این معاونت میسر شده است .

دکتر علی عسکری صدای رسانه ملی را صدای مقاومت در جهان دانست و تصریح کرد: در میان هیاهوی رسانه‌های بزرگ بین‌المللی، صدای ما چون صدایی متفاوت و مستقل به گوش مخاطبان خواهد رسید و می‌توانیم پیام انقلاب اسلامی را که مبارزه با استبداد و استکبار است به گوش جهان برسانیم.

سپس دکتر محمد اخگری، معاون‌پیشین برون‌مرزی در تشریح عملکرد این معاونت به 24 ساعته شدن سیمای سحر و سیمای اردو اشاره کرد و افزود: این شبکه‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان می‌توانند مخاطب زیادی را جذب کنند و نقشی تعیین‌کننده داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر راه اندازی پایگاه خبری پارس تودی به‌عنوان یکی از دستاورد‌های معاونت برون‌مرزی، یادآور شد: این پایگاه که اخبار و اطلاعات را به 32 زبان زنده دنیا تولید و به صورت چند رسانه‌ای ارائه می‌کند، ظرفیتی تازه برای رسانه ملی ایجاد کرده است.

دکتر پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی صداوسیما هم در این نشست با قدردانی از اعتماد رئیس سازمان صداوسیما به وی، معاونت برون‌مرزی را مجموعه‌ای فراتر از زمان خود ارزیابی کرد و گفت: این معاونت همیشه چند گام جلوتر از حوزه‌های مشابه خود حرکت کرده است. جبلی از شبکه پرس‌تی‌وی به‌عنوان شبکه‌ای مهم در میان شبکه‌های جهانی نام برد و افزود: این شبکه نباید خود را در میان رقبا، در سطح پایین تری بداند. وی به تلاش بخش‌های مختلف معاونت برون‌مرزی برای حضور فعال در صحنه رقابت جهانی که رقابتی ناعادلانه است اشاره و از تلاش‌های کارکنان آن قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها