کارآکاهان پلیس آگاهی پایتخت پس از تلاشی ۲۰ روزه موفق شدند مردی افغان را از چنگ آدم‌ربایانی نجات دهند که برای آزادی این مرد ۵۰ ساله ۲۰۰ میلیون تومان از خانواده‌اش مطالبه کرده‌بودند.
کد خبر: ۹۳۳۲۴۳
پایان آدم‌ربایی 200 میلیونی در تهران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرآنلاین، سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح عملیات دستگیری آدم‌رباها گفت : در جریان این عملیات یکی از متهمان جهت انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل و سه متهم دیگر پرونده نیز پس از انجام تحقیقات اولیه و جهت صدور قرار قانونی به دادسرای امور جنایی منتقل شدند.

زن افغان از پلیس کمک خواست

ماجرای این آدم‌ربایی وقتی پیش روی پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت که روز هفتم مرداد امسال خانمی از اتباع کشور افغانستان با مراجعه به کلانتری 113 مولوی به مأمورین اعلام کرد همسرش در صبح آن روز به قصد رفتن به محل کارش از خانه خارج شده و پس از آن دیگر جوابگوی تماس های تلفنی اش نبوده است . بدین‌ترتیب ابتدا پرونده‌ای با عنوان «فقدانی» در پلیس آگاهی تشکیل شد و پس از دستور شعبه نهم دادسرای ناحیه 27 تهران، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ تحقیق درباره صمد ۵۰ ساله را آغاز کردند.

همسر صمد به کارآگاهان گفت: شوهرم در یک مرکز تهیه غذا در خیابان مرزداران کار می‌کند و آن روز هم برای رفتن به محل کارش از خانه خارج شد اما چند ساعت پس از آن ، از محل کار همسرم با خانه تماس گرفتند و گفتند که صمد در محل کارش حاضر نشده و گوشی تلفن همراهش نیز خاموش است. پس از آن طی تماس های مکرر با گوشی تلفن همراه همسرم ، متوجه شدم که گوشی تلفن همراهش خاموش شده است .

۲۰۰ میلیون تومان بدهید وگرنه صمد را می‌کشیم

تنها یک روز از این واقعه سپری شده بود که این بار همسر صمد با موضوع جدیدی نزد کارآگاهان پلیس آگاهی آمد. او به کارآگاهان گفت: کسی با آن‌ها تماس گرفته و گفته اگر صمد را می‌خواهید ۲۰۰ میلیون تومان پول باید به ما بدهید.

براساس گفته‌های همسر صمد آدم‌رباها از طریق تلفن همراه این مرد با خانواده‌اش تماس گرفته بودند و بلافاصله پس از برقراری تماس نیز گوشی را خاموش کرده بودند.

از این لحظه به بعد رسیدگی به پرونده به معاونت جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ سپرده شد و ضمن انجام هماهنگی با بازپرس، پرونده جهت ادامه رسیدگی و رهایی گروگان و دستگیری ربایندگان در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

عملیات ۲۰ روزه کارآگاهان نتیجه داد

با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، کارآگاهان این اداره ضمن انجام اقدامات پلیسی به تحقیقات میدانی از اطرافیان و افراد مرتبط با صمد و خانواده اش پرداختند و در تحقیقات خود موفق به شناسایی یکی از اتباع کشور افغانستان بنام "حسین" شدند. کارآگاهان دریافتند این جوان ۲۵ ساله چندی پیش با صمد درگیری داشته است ؛ بنابراین محل سکونت حسین در شهریار شناسایی ، کارآگاهان با مراجعه به این محل و انجام تحقیقات نامحسوس پلیسی اطلاع پیدا کردند که وی همزمان با تاریخ فقدان صمد ، ناپدید شده است .

در این مرحله کارآگاهان با استفاده از چندین ترفند پلیسی و تحت مراقبت قرار دادن محل سکونت «حسین» سرانجام سرنخی از تردد او به محلی دیگر را یافتند. محلی که در شهرستان باغستان بود.

در عملیات بعدی و پس از شناسایی محل با توجه به احتمال نگهداری صمد در این محل عملیات تعقیب و مراقبت از این مکان شروع و سرانجام در ساعت ۳ بامداد ۲۵ مرداد کارآگاهان با استفاده از عنصر غافلگیری توانستند حسین و همدستانش را در این محل دستگیر کنند.

صمد که پس از آزادی از دست ربایندگان قادر به سخن گفتن نبود ، در سخنانی کوتاه عنوان کرد که به مدت 20 روز است که با چشمانی بسته و دست و پای داخل زنجیر در داخل یک اتاقک محبوس بوده است .

همچنین مشخص شد که از چهار رباینده صمد یکی از آن‌ها ایرانی است که ناصر نام دارد. این مرد 45ساله به همراه یک تبعه ۳۰ ساله افغانی تحت عنوان مامور اقدام به دستگیری صمد کرده بودند و سپس با کمک فردی دیگر به نام عبدالله که او نیز سرایدار خانه‌ای ویلایی در باغستان بود این مرد را زندانی کرده بودند.

حال تحقیق از این متهمان در جریان است و کارآگاهان دایره یازدهم پلیس آگاهی نیز صمد را به خانواده‌اش بازگرداندند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نیما
-
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
۰
۰
بازهم برادران افغانی حماسه آفریدند ، بهتر نیست برای رفع مشكلات داخلی این برادران یك قوه قضائیه و یك پلیس سوا تاسیس كنیم

نیازمندی ها