عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

علت مرگ کیارستمی قصور پزشکی در ایران نیست

چرا خانواده کیارستمی با تاخیر شکایت کردند؟

با گذشت 40 روز از درگذشت عباس کیارستمی و با وجود دستور صریح وزیر بهداشت به نظام پزشکی، نتیجه کمیسیون‌های تشکیل شده در پرونده‌ پزشکی این فیلمساز مشخص نیست و این روزها بهمن کیارستمی (پسرش) خبر از شکایت رسمی از پزشک معالج و بیمارستان «جم» می‌دهد. به گزارش ایسنا، این در حالی است که پیش از این نیز در مراسم یادبود عباس کیارستمی، خانواده ایشان خبر از شکایت داده بودند.
کد خبر: ۹۳۳۱۹۵

بهمن کیارستمی درباره‌ دلایل تاخیر در اعلام این شکایت گفت: در آن مقطع احساس کردیم که با دستور وزیر بهداشت، نیاز به طرح شکایت نیست و پرونده پزشکی بررسی خواهد شد و نتیجه آن محرمانه نخواهد بود اما گویا نظام پزشکی با وجود دستور وزیر بهداشت قصد ندارد شفاف و روشن پاسخگوی شبهات پرونده باشد، بنابراین امیدی نداریم که در این روند، نتیجه بررسی پرونده شفاف و صریح اعلام شود. وی با اشاره به جلسه‌ای که روز گذشته در کمیسیون تخصصی نظام پزشکی داشته‌اند، ادامه داد: در جلسه‌ روز گذشته، به ما اطلاع داده شد که بدون طرح شکایت نمی‌توانیم به جزئیات پرونده دسترسی پیدا کنیم.

بهمن کیارستمی خاطرنشان کرد: اگر پیش از این شکایت نکردیم، احساس کردیم اگر این پرونده به شکل عمومی بررسی شود، نتیجه‌ بهتری می‌گیریم اما پیش بینی‌مان درست نبود، بخصوص این که در شکایت خصوصی مباحثی مثل پرداخت دیه و... مطرح می‌شود که در شان ایشان نیست.

وی در پاسخ به این که شکایت رسما انجام شده است گفت: نه ظرف همین هفته انجام خواهد شد.

بهمن کیارستمی در پاسخ به این‌که به چه دلیل مراسم رسمی برای چهلمین روز درگذشت عباس کیارستمی برگزار نشد، گفت: به دلیل این که تا امروز تمام مراسم عمومی بوده است و خانواده ایشان ترجیح می‌دهد مراسم خصوصی در منزل ایشان برگزار شود، به همین دلیل مراسم یادبود عمومی برگزار نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها