سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر دیروز در مراسم بزرگداشت سالروز جنگ 33 روزه در سال 2006، در مجتمع موسی عباس در شهر بنت جبیل سخنرانی کرد.
کد خبر: ۹۳۲۳۲۲

وی در ابتدای سخنان خود گفت: از سوریه و ایران به‌دلیل ایستادگی تاریخی آنها در کنار لبنان و مقاومت در جنگ تموز سال 2006 تشکر و قدردانی مخصوص می‌کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه در مورد جنگ 33 روزه اظهار کرد: تصمیم تجاوز به لبنان، تصمیمی بود که از سوی آمریکا اتخاذ شد، لذا پیروزی در جنگ 33 روزه دستاورد عظیمی است. اگر بخواهیم نگاهی گذرا به اهداف این تجاوز که دشمن نتوانست آن را محقق کند، داشته باشیم باید بگوییم که از بین بردن مقاومت، کشتار نیروها و فرماندهان مقاومت، خلع سلاح مقاومت، بیرون کردن حزب‌الله از معادلات داخلی و منطقه‌ای، دور کردن مقاومت از مرزها و تحمیل نیروهای چند ملیتی از جمله اهداف این تجاوز بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: از دیگر نتایج این جنگ،‌ متزلزل شدن سازمان نظامی اسرائیل بوده که به بحران اعتماد در این سازمان منتهی شد و همچنان این بحران اعتماد در سطوح مختلف وجود دارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: از جمله نتایج دیگر این جنگ این بود که مقامات رژیم صهیونیستی به محدودیت توانایی اسرائیل پی بردند و سقف بلندپروازی‌های این رژیم کاهش یافت. وقتی امروز هدفی را اعلام می‌کنند، این هدف، هدفی سطح پایین است.

در جنگ تموز، ارتش اسرائیل از درون دچار تزلزل شد و در حالتی از آشفتگی و شبه‌فروپاشی قرار گرفت. رئیس ستاد مشترک، فرمانده ارتش، افسران و سربازان دچار اختلاف و تبادل اتهام شدند. این مساله باعث از بین رفتن اعتماد میان سطوح مختلف نهادهای نظامی اسرائیل شد. این مساله در جنگ غزه نیز روشن شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها