رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تامین آب صنایع استان که در سال‌های گذشته به عنوان مهم‌ترین دغدغه و مشکل در این بخش مطرح بود، با تدابیر اتخاذ شده در دولت یازدهم برای 20 سال آینده رفع شد.
کد خبر: ۹۳۱۲۴۰

سیدنعیم امامی در تشریح این تدابیر و در گفت‌وگو با ایرنا افزود: خریداری پساب فاضلاب بروجن برای تامین آب مورد نیاز فولاد سفیددشت، طرح انتقال آب‌بن ـ شهرکرد ـ بروجن با هدف تامین آب شرب و تامین آب صنایع و طرح انتقال آب چغاخور به صنایع شرق استان سه طرح بزرگ آبرسانی است که مشکل صنایع آب بر استان با تدابیر دولت یازدهم حل شد.

وی با بیان این‌که طرح تکمیل زنجیره فولاد سفیددشت با فازهای توسعه‌ای دوم و سوم در شهریورماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: برای این طرح 150 لیتر بر ثانیه معادل سه میلیون مترمکعب آب در سال نیاز است که 40 لیتر بر ثانیه از آب مورد نیاز طرح فولاد سفیددشت از طرح انتقال آب چغاخور به صنایع شرق استان و مابقی آب مورد نیاز از پساب فاضلاب بروجن تامین خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: تامین آب فولاد سفیددشت از پساب فاضلاب بروجن برای این شرکت حدود یکهزار میلیارد ریال اعتبار دربرخواهد داشت که تا راه‌اندازی فاز دوم و سوم اجرایی می‌شود.

امامی افزود: در طرح انتقال آب‌بن ـ شهرکرد ـ بروجن با هدف تامین آب شرب و تامین آب صنایع نیز آب مورد نیاز صنایع شرق استان از دو سال آینده تامین می‌شود.

وی با بیان این که طرح انتقال آب‌بن به بروجن تا پایان سال 96 اجرایی می‌شود، یادآور شد: صنایع مستقر در شهرک‌های سامان 1 و 2، شهرکرد 1 و 2، سفیددشت و بروجن از سهمیه‌ای که برای آنها مشخص شده است، از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها