توافق با ایرانِ حامی تروریسم امکان پذیر نیست

لفاظی ترامپ علیه ایران

براساس این خبر، 50 مقام ارشد امنیت ملی آمریکا از حزب جمهوریخواه با انتشار بیانیه‌ای ضمن رد انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری، هشدار دادند که در صورت رأی آوردن، وی «بی‌فکرترین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا» خواهد بود. این گروه از مقامات که برخی از آنها پیشتر اعلام کرده بودند به ترامپ رأی نمی‌‎دهند، شامل رؤسای سابق وزارت امنیت داخلی، مدیران اطلاعاتی، مشاوران ارشد امنیتی ریاست‌جمهوری و یک نمایندة سابق تجاری آمریکا می‌شود. این افراد از جمله جمهوریخواهانی هستند که از دوران ریاست جمهوری ریچارد نیکسون تا جورج دبلیو بوش در دولت‌های آمریکا حضور داشته‌اند.
کد خبر: ۹۳۰۶۲۳

در بیانیه این مقامات که در روزنامة نیویورک تایمز منتشر شد، آمده است: «ما بر این باور هستیم که او (ترامپ) یک رئیس‌جمهور خطرناک و خطری برای امنیت ملی و رفاه کشورمان خواهد بود.» البته این مقام‌های جمهوریخواه نگفتند که در انتخابات ریاست‌جمهوری به هیلاری کلینتون، نامزد نهایی حزب دموکرات، رأی می‌دهند و حتی در بیانیه خود شبهاتی درباره وی مطرح کردند. با این حال در این بیانیه به وضوح بیان شده است که هیچ‌کدام از آنها به دونالد ترامپ رأی نخواهند داد.

در حالی که تنها چند ساعت از انتشار این نامه انتقادی نگذشته بود، ترامپ به آن جواب داد. ترامپ در بیانیه‌ای خطاب به این 50 نفر نوشت: از امضاءکنندگان این نامه تشکر می‌کنم که پا پیش گذاشتند تا همه بدانند چه کسانی درمورد این‌که جهان به چنین مکان خطرناکی تبدیل شده، مقصر هستند. ترامپ افزود: اینها بخشی از نخبگان شکست خورده در واشنگتن هستند که می‌خواهند در قدرت باقی بمانند و اکنون زمانی است که باید در مورد اقدامات خود پاسخگو باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها