در نخستین جشنواره آوا و نواهای رضوی از اصفهانی، عظیمی‌نژاد، موذن‌زاده و کریمخانی تجلیل می‌شود

هنرمندان برای امام رضا(ع) می‌خوانند

نخستین جشنواره آوا و نواهای رضوی امروز در برج میلاد فعالیت خود را آغاز کرده و عصر روز جمعه به کار خود پایان می‌دهد. در این جشنواره از فعالان فرهنگ رضوی در عرصه موسیقی تجلیل و قدردانی خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۰۰۷۱

در این جشنواره نخبگان موسیقی کشور در دهه کرامت برای عرض ارادت به حضرت امام رضا(ع) به اجرای موسیقی می‌پردازند. در این جشنواره طی سه روز 63 اجرا در برج میلاد روی صحنه می‌رود و آن‌طور که پژوهشگران و مسئولان برگزاری جشنواره اظهار می‌کنند، در این جشنواره نخبگان موسیقی کشور روی صحنه می‌روند.

محمدحسین اسماعیلی، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و قائم‌مقام دبیر جشنواره آواها و نواهای رضوی، احمد صدری و کیوان پهلوان اعضای شورای سیاستگذاری و اعضای هیات داوران صبح روز گذشته در نشست خبری که برگزار شد درباره این جشنواره توضیحاتی را ارائه کردند.

250 اثر در بخش‌آواها و نواها

اسماعیلی در ابتدای این نشست گفت: بعد از این‌که فراخوان جشنواره منتشر شد استقبال بسیار خوبی از این رویداد موسیقایی شد به طوری که 250 اثر در بخش‌های آواها و نواها در قالب تک خوانی، تک نوازی و گروه‌نوازی مورد بررسی هیات انتخاب جشنواره متشکل از آقایان احمد صدری، کیوان پهلوان و محمدرضا آزاده فر قرار گرفت.

به گفته این مقام مسئول، جشنواره علاوه بر تهران در چهار شهرستان دماوند، ورامین، شهریار و رباط‌کریم است که طی آن 21 گروه در قالب 63 اجرا میزبان علاقه‌مندان به موسیقی خواهد بود.

اسماعیلی با اشاره به حضور پرتعداد هنرمندان استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان شمالی و جنوبی در این دوره از جشنواره بیان کرد: بعد از این سه استان که به طور طبیعی بیشترین تعداد آثار را داشتند هنرمندان استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، بوشهر، ایلام، مرکزی، گلستان و تهران به ترتیب بیشترین حضور را در این جشنواره داشته‌اند.

حضور هنرمندان 8 تا 80 ساله

قائم‌مقام دبیر نخستین جشنواره آواها و نواهای رضوی ادامه داد: در حوزه تجلیل از پدیدآورندگان آثار موسیقایی مرتبط با مفاهیم رضوی نیز طبق برنامه‌های انجام گرفته ما بنا داریم از محمد اصفهانی، بهنام بیگی آهنگساز قطعه «رضا رضا» با هنرمندی گروه سرود شهرستان آباده و سهیل محمودی شاعر این قطعه، محمدعلی کریمخانی و آریا عظیمی‌نژاد خواننده و آهنگساز قطعه ماندگار «آمده‌ام ای شاه پناهم بده»، ودود موذن‌زاده اردبیلی و شهروز حبیبی در مراسم اختتامیه تجلیل به عمل آید. به هر ترتیب آنچه در این دوره از جشنواره بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌خورد تنوع سنی هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد موسیقایی است به طوری که ما در این دوره میزبان هنرمندی هشت ساله و هنرمندی 80 ساله هستیم.

اسماعیلی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تمامی آثار راه یافته به بخش نهایی جشنواره به صورت حرفه‌ای ضبط و در پایان این رویداد در قالب یک لوح فشرده کامل به مخاطبان عرضه می‌شود.

مدیر خواننده

از نکات جالب این جشنواره، قطعه‌ای است که روز جمعه در اختتامیه جشنواره رونمایی می‌شود.

این اثر موسیقیایی با شعری از زنده‌یاد قیصر امین‌پور، آهنگ‌سازی ابوالفضل طاهرنژاد و خوانندگی علی اسماعیلی، قائم‌مقام جشنواره رونمایی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها