مقام ارشد حزب اسلام‌گرای النهضه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مشتاقانه آماده کمک به دولت آینده تونس هستیم.
کد خبر: ۹۲۹۷۰۵

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «عبدالکریم‌هارونی» گفت: موجب خوشحالی ما خواهد بود که شاهد حضور فعال احزاب مختلف در دولت آینده باشیم.

وی درباره میزان نقش این حزب در دولت آینده تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت فعلی هنوز نمی‌توان در مورد میزان کنشگری سیاسی «النهضه» در دولت آینده صحبت کرد.

«باجی قائد السبسی» رئیس‌جمهوری تونس روز چهارشنبه «یوسف الشاهد» را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی و وی را مامور به تشکیل کابینه وحدت ملی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از تونس، این انتصاب در پی رأی نبود اعتماد پارلمان تونس به «حبیب الصید» نخست‌وزیر پیشین این کشور به‌دلیل نحوه کنترل اصلاحات اقتصادی و مسائل امنیتی انجام شد. / جام‌جم

سندی که از نقش اوباما در ترور با پهپاد پرده برمی‌دارد

سندی که بتازگی از حالت محرمانه خارج شده نشان می‌دهد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و اعضای تیم امنیت ملی تحت نظر وی نقش مهمی‌ در انتخاب هدف‌های برون‌مرزی برای ترور مظنونان ادعایی تروریسم با حملات پهپادی داشته‌اند.

این سند را وزارت دادگستری آمریکا بنا به درخواست گروه «اتحادیه آزادی‌های مدنی» منتشر کرد. سند مورد نظر که بخش‌های زیادی از آن بنا به دلایل امنیتی لاک گرفته شده زوایای بیشتری از دستگاه دیوان سالارانه موجود در آمریکا برای کشتار در سراسر جهان با حملات پهپادی را آشکار می‌کند. اطلاعات جدید نشان می‌دهند که شورای امنیت ملی آمریکا نهادی است که وظیفه نظارت بر تمامی‌برنامه‌ها برای کشتن یا دستگیری مظنونان به تروریسم را بر عهده دارد. طبق گزارش پرس‌تی‌وی، نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های آمریکا برای رایزنی درباره عملیات خاص ترور یک فرد مظنون به تروریسم گردهم جمع می‌شوند و سپس مقام‌های قضایی شورای امنیت ملی، دستورهای قانونی را صادر می‌کنند. / فارس

شکست حزب نلسون ماندلا در آفریقای‌جنوبی

جبهه‌ سیاسی «کنگره ملی آفریقا» در آفریقای‌جنوبی، برای نخستین‌بار پس از فروپاشی نظام تبعیض‌نژادی در این کشور، با شکست سنگینی روبه‌رو شد و در انتخابات محلی پنجم آگوست در تمام شهرهای بزرگ این کشور اکثریت را از دست داد.

به گزارش شبکه خبری دویچه وله، جبهه‌ سیاسی «کنگره ملی آفریقا» که از اتحاد سه حزب تشکیل شده، پس از 20 سال حکومت در آفریقای‌جنوبی در انتخابات محلی این کشور متحمل شکست سختی شد. این اتحاد هر چند توانست 56 درصد آرا را در سراسر کشور از آن خود کند، با این‌حال بخش بزرگی از رای‌دهندگانش را که در شهرهای بزرگ مانند ژوهانسبورگ، پرتوریا و پورت الیزابت زندگی می‌کنند، از دست داد. به گفته‌ کارشناسان، مسئولیت این شکست تاریخی به‌عهده‌ دولت کنونی به ریاست‌جمهوری «جاکوب زوما» است که بر اثر اتخاذ سیاست‌های اشتباه و رواج رشوه و فساد در دستگاه اداری ظرف هفت سال گذشته اقتصاد این کشور را به قهقرا کشانده است. او بارها به‌دلیل نقض اصول قانون اساسی مورد انتقاد و استیضاح مجلس قرار گرفته و یک‌بار به حکم دادگاه به بازپرداخت بخشی از 16 میلیون دلار بودجه‌ دولتی‌ای که صرف منزل شخصی خود کرده، محکوم شده است. بزرگ‌ترین برنده‌ انتخابات، حزب لیبرال «اتحاد دموکراتیک» به رهبری موسی مایمن، رقیب جاکوب زوما است. / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها