نزدیک به یک ماه از شروع آزمایشی طرح «ترابردپذیری» می‌گذرد؛ طرحی که به مشترکان تلفن همراه این امکان را می‌دهد با حفظ شماره تلفن خود از خدمات اپراتور دیگری استفاده کنند. به‌عنوان مثال اگر اپراتوری که از آن استفاده می‌کنید، در شهر شما پوشش‌دهی ضعیفی دارد، می‌توانید با حفظ شماره به اپراتور دیگری با پوشش بهتر در شهر و منطقه موردنظرتان مهاجرت کرده و از خدمات آن بهره‌مند شوید.
کد خبر: ۹۲۹۰۷۷

این طرح محدودیت‌هایی هم دارد، مثلا در صورت انجام ترابرد، تا 90 روز نمی‌توانید از تصمیم خود منصرف شوید و به اپراتور قبلی خود بازگردید یا اپراتور سومی را انتخاب کنید.

به گفته رئیس رگولاتوری، تاکنون 6 هزار و 572 درخواست برای این طرح مطرح شده که هزار و 397 مشترک موفق به جابه‌جایی به اپراتور دیگر شده‌اند. این طرح که با استقبال خوبی مواجه شده، همان‌طور که از یک طرح آزمایشی انتظار می‌رود مشکلاتی نیز داشته است. یکی از مشکلاتی که کاربران زیادی از آن شکایت می‌کنند این است که هرچند سیمکارت قبلی آنها قطع شده، ولی سیمکارت جدید چند روز بعد به دستشان رسیده یا این‌که سیمکارت جدید با تاخیر فعال شده است. این مشکل باعث شده برخی از کاربران برای چند روز از داشتن سیمکارت و خدمات آن محروم شوند. چند روز پیش یکی از مشترکانی که از همراه اول به ایرانسل ترابرد کرده بود با دفتر روزنامه جام‌جم تماس گرفت و از مشکلاتی که در این مدت برایش پیش آمده و کارش را دچار اختلال کرده گفت. این کاربر که به دلیل نوع شغلش روزانه بیش از 40 تماس تلفنی دریافت می‌کند، می‌گفت از وقتی سیمکارت جدید گرفته به مدت سه روز هیچ کس با او تماس نگرفته که بسیار عجیب بوده، بعد از سه روز متوجه شده وقتی کسی با او تماس می‌گیرد 30 ثانیه طول می‌کشد تا ارتباط برقرار شود و تلفن بوق بخورد، کسی هم که پشت خط است معمولا 30 ثانیه صبر نمی‌کند و فکر می‌کند ارتباط برقرار نشده و تلفن را قطع می‌کند. مساله دیگری که بسیاری از کاربران از آن گلایه دارند، برخورد اپراتورهاست که یا جواب درست نمی‌دهند و برخورد خوبی ندارند یا می‌گویند کاری از دست ما ساخته نیست و تقصیر را گردن اپراتور مبدا یا مقصد می‌اندازند. نکته دیگر اطلاع‌رسانی ضعیف درباره این طرح است، زیرا بسیاری از کسانی که با کاربرانی که ترابرد انجام داده‌اند تماس می‌گیرند، اصلا نمی‌دانند ترابردپذیری چیست که منتظر برقراری تماس باشند یا با عوض شدن صدای بوق متوجه شوند با فردی تماس گرفته‌اند که ترابرد انجام داده است. در مجموع باگ‌های فنی، عدم هماهنگی سامانه‌های اپراتورها با یکدیگر و پاسخگو نبودن بعضی از اپراتورها باعث شده برخی از کاربران از انجام این طرح ناراضی باشند. هرچند تلاش‌های زیادی از سوی رگولاتوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته، اما با توجه به این‌که ترابردپذیری قرار است به ارائه خدمات بهتر و باکیفیت‌تر اپراتورها به مشترکان بینجامد، بهتر است سریع‌تر مشکلات نیز حل شود تا حقوق مشترکان پایمال نشده و بتوانند از مزایای واقعی طرح بهره ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها