سایه روشن

حمله به اماکن دیپلماتیک قابل توجیه نیست

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده در به اصطلاح نامه سرگشاده سرکرده مهاجمان به سفارت عربستان در تهران، اظهارات وی را بی‌پایه و اساس و مردود دانست و تاکید کرد: حمله به اماکن دیپلماتیک خلاف قانون، غیراخلاقی، مذموم و مردود است و با هیچ بهانه‌ای قابل توجیه نیست.
کد خبر: ۹۲۸۱۶۱

کارشکنی فرانسه، این‌بار در پروژه ایتر

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با خانه ملت اظهار کرد: پس از حضور کارشناسان فرانسوی در ایران، برخی ایرادها و ابهامات درباره وضعیت زیرساخت‌های ایران برای مشارکت در پروژه ایتر (گداخت هسته‌ای) مطرح شده است، از این رو اگر طرح این ابهامات نوعی بهانه‌گیری سیاسی از جانب طرف غربی باشد، این رویکرد و اقدامات، نقض برجام است و جمهوری اسلامی قطعا اقدام متناسب با این مساله را انجام می‌دهد.

انتقاد وزیر کشور از وضع حجاب در دستگاه‌های دولتی

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور از انفعال دستگاه‌ها درباره نحوه پوشش کارمندان خود انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رحمانی‌فضلی در هشتاد و دومین نشست شورای اجتماعی کشور گفت: دستگاه‌های حاکمیتی موظفند درباره این مسائل جدی باشند و بازرسی‌ها و نظارت در این باره باید به صورت منصفانه و به دور از حب و بغض باشد.

حقوق 140 میلیون تومانی متهم پرونده بانک ملت

یکی از متهمان پرونده بانک ملت طی 16 ماه، بیش از دو میلیارد تومان حقوق و پاداش دریافت کرده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جعفری‌دولت‌آبادی با بیان این مطلب گفت: حسب گزارش ضابطان در پرونده بانک ملت، این متهم به طور میانگین ماهانه، 140 میلیون تومان حقوق، پاداش و مزایا از منابع مختلف دریافت می‌کرده و برای این فرد برای ماموریت‌های چند‌روزه، صد میلیون تومان از بیت‌المال صرفا به ‌عنوان هزینه هتل در خارج از کشور صرف شده است.

وی همچنین با اشاره به اقدام پیشگیرانه هفته گذشته ضابطان در کشف خانه‌‌ای که برای برگزاری مجلس مختلط و فساد برای برخی دیپلمات‌های کشورهای خارجی و ایرانیان مرتبط مهیا شده بود، اظهار کرد: از این منزل 4000 لیتر مشروب الکلی کشف شده است و در این ارتباط دو نفر ایرانی با تابعیت مضــاعف دســتگیـر شده‌اند.

اجرای حکم اعدام تروریست‌های تکفیری

حکم اعدام محکومان گروهک تروریستی تکفیری موسوم به توحید و جهاد که دستشان به خون تعدادی از هموطنان آلوده بود، اجرا شد.

به گزارش میزان، دادگستری استان کردستان با اعلام این خبر افزود: اقدامات تروریستی این گروهک، شهادت تعدادی از شهروندان، پرسنل نظامی و ماموران انتظامی را در شهرهای سنندج، قروه، همدان و زنجان رقم زد.

نامه 120 خانواده قربانی فاجعه منا به وزیر امورخارجه

جمعی از خانواده‌های قربانیان فاجعه منا در نامه‌ای به وزیر امورخارجه، از آنچه برخی کوتاهی‌ها از سوی وزارت امورخارجه در پرونده حادثه منا خوانده‌اند، انتقاد کردند.

به گزارش جام‌جم آنلاین، در این نامه که به امضای 120 خانواده قربانیان فاجعه منا رسیده، آمده است: براستی چرا وزارت امورخارجه علیه این همه دنائت عربستان به مجامع بین‌المللی شکایت ننمود؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها