در جلسه کارگروه ملی گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی مطرح شد

اهمیت صدا و سیما در تبدیل اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان عمومی

در جلسه کارگروه ملی گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بر همکاری صداوسیما برای کمک به رونق تولید داخلی و ترغیب مردم به مصرف کالاهای داخلی تاکید شد.
کد خبر: ۹۲۷۷۰۲

به گزارش روابط عمومی صداوسیما و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، جلسه کارگروه ملی گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی روز گذشته به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور رئیس رسانه ملی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای سازمان‌های اسناد و کتابخانه ملی و تبلیغات اسلامی برگزار شد.

دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر این‌که برای اجرای برنامه های مهم نیازمند مشارکت جدی مردم هستیم، گفت: در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی موضوعات و محورهایی وجود دارد که برای اجرای برنامه های متناسب با آنها نیازمند مشارکت جدی مردم هستیم و درغیراین‌صورت به اهداف مورد نظر دست نخواهیم یافت.

گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر لزوم برگزاری مرتب و مستمر جلسات کارگروه ملی گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: انتظار ما از سازمان صدا و سیما به عنوان رئیس این کارگروه ملی این است که برای گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی با مشارکت نخبگان و محققان کشور کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهد تا بتواند این موضوع را به عنوان یک گفتمان در میان آحاد جامعه حاکم کند.

دکتر جهانگیری همچنین با تاکید بر لزوم راه اندازی تولید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی افزود: از مردم انتظار نداریم اگر کالایی در داخل کشور تولید می شود و از کیفیت مناسب برخوردار نیست حتماً از آن استفاده کنند بلکه انتظار ما این است که توجه به تولیدات با کیفیت داخلی به یک فرهنگ در میان مردم تبدیل شود و این گونه نباشد که برخی از خانواده ها خرید کالاهای خارجی را به عنوان افتخار و برتری اجتماعی تلقی کنند. انتظار ما از سازمان صدا و سیما به عنوان رئیس این کارگروه ملی این است که برای گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی با مشارکت نخبگان و محققان کشور کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهد تا بتواند این موضوع را به عنوان یک گفتمان در میان آحاد جامعه حاکم کند

وی با تاکید بر این‌که گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی موضوعی بسیار پراهمیت است که بخش اعظم آن به عهده سازمان صدا و سیما و نهادهای فرهنگی کشور گذاشته شده است، گفت: صدا و سیما به عنوان رئیس کارگروه ملی گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی باید با استفاده از نظرات و دیدگاه های مشاوران و صاحبنظران، زمینه را برای تبدیل اقتصاد مقاومتی به یک باور و گفتمان عمومی فراهم کند تا شاهد نتایج مثبت آن باشیم.

کمک رسانه ملی به اقتصاد کشور

در این جلسه، رئیس رسانه ملی نیز با تاکید بر این‌که صدا و سیما باید تبدیل به یک رسانه توسعه محور شود، گفت: صدا و سیما برای کمک به راه اندازی بخش تولید و اقتصاد کشور برنامه ریزی دقیقی انجام داده و قرار است رسانه ملی به معرفی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط بپردازد تا از این طریق این واحدها به مردم معرفی و برای تولیدکنندگان کالاهای ایرانی بازارهای جدید پیدا شود.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت برنامه گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و نقش رسانه ملی در اجرای این برنامه گفت: صدا و سیما برای اجرای اقتصاد مقاومتی انگیزه کافی دارد و معتقد هستیم اقتصاد مقاومتی از جنس دفاع مقدس است که باید همه برای آن بسیج شویم تا بتوانیم اقتصاد کشور را در برابر فشارهای دشمنان مقاوم کنیم.

در این جلسه مقرر شد که از این پس جلسات کارگروه ملی گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی به ریاست رئیس سازمان صدا و سیما و مشارکت جدی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط به‌طور مستمر تشکیل و گزارش پیشرفت برنامه‌های چهارگانه برنامه ملی گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای طرح در ستاد ارائه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها