رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ایرادات شکلی و محتوای لایحه برنامه ششم توسعه همچنان به قوت خود باقی است.
کد خبر: ۹۲۷۵۰۹
ایرادات لایحه برنامه ششم توسعه به قوت خود باقی است

به گزارش جام جم آنلاین ، محمدرضا پورابراهیمی در مصاحبه با رادیو اقتصاد بر لزوم اصلاح ایرادات برنامه ششم توسعه تاکید کرد و افزود: تمرکز اصلی برنامه ششم توسعه معطوف به اقتصاد است البته این به معنی غفلت از سایر موضوعات از قبیل مسائل فرهنگی و اجتماعی و غیره کشور نیست.

وی همچنین اظهارداشت: برنامه ششم توسعه یک ریل گذاری برای پنج سال آینده محسوب می‌شود بنابراین مجلس باید اشراف کافی بر روی این مسئله داشته باشد و تصمیمات منطقی در این باره اتخاذ کنند.

لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مشتمل بر اهداف کمی، کلان و بخشی، پیش‌بینی منابع مالی و اولویت‌ها و احکام مورد نیاز است که از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

در این لایحه رشد اقتصادی متوسط سالیانه 8 درصد و ضریب جینی 0.34 در سال پایانی برنامه منظور شده است و همچنین متوسط رشد سالانه اشتغال تا پایان برنامه ششم توسعه 3.9 درصد در زمینه اهداف کمی افزایش پیدا می‌کند.

متوسط رشد سالانه سرمایه‌گذاری تا پایان برنامه ششم 15.4 درصد افزایش و میزان رشد اقتصادی به دست آمده از رشد سالانه بهره وری به 2.8 درصد می‌رسد.

لایحه جدید در موضوعات خاص مکان محور شامل توسعه سواحل مکران و حاشیه شهرها و در موضوعات خاص بخش پیشروی اقتصاد شامل معدن و صنایع معدنی، گردشگری، ترانزیت و حمل و نقل ریلی- فناوری اطلاعات و ارتباطات و انرژی که از پروژه‌های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بوده و در بودجه‌ریزی سالیانه از اولویت برخوردار هستند، می‌پردازد.

موضوعات خاص کلان فرابخشی همانند محیط کسب و کار، اشتغال، تأمین منابع مالی برای اقتصاد کشور، توانمندسازی محرومان و فقرا که در راستای برنامه‌های اقتصادمقاومتی و اولویت در برنامه‌های تأمین اعتبار بودجه است از محوریت‌های اصلی در لایحه مزبور است.

گفتنی است؛ برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه اقتصاد و جامعه شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز رأس ساعت 19 به مدت 55 دقیقه با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت رادیو اقتصاد مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها