دادگاهی در برزیل لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور سابق این کشور را به اتهام مانع‌تراشی در روند تحقیقات قضایی درباره پرونده فساد مالی در شرکت نفتی دولتی «پتروبراس» به دادگاه احضار کرد.
کد خبر: ۹۲۶۸۲۲

براساس ادعای این دادگاه لولا متهم است که در جریان تحقیق درباره پرونده فساد مالی «پتروبراس» که به «کارواش» معروف است، به نستور کارورو، مدیرعامل سابق این شرکت، حق سکوت داده است. در مقابل، دفتر موسسه رئیس‌جمهور سابق برزیل با صدور بیانیه‌ای ضمن رد این ادعا اعلام کرد این اتهامات براساس شهادت دروغ دلسیدیو دو آمارال، سناتور سابق، طرح شده است تا حکم زندان خود را به حبس خانگی تقلیل دهد.

رئیس شورای علمای اسلامی بحرین بازداشت شد

روزنامه الوسط بحرین از بازداشت مجید المشعل، روحانی شیعه رئیس شورای علمای اسلامی این کشور خبر داد. نیروهای آل‌خلیفه روز گذشته طی حمله‌ای به منزل این روحانی شیعه او را بازداشت کردند.

در خبر مذکور دلایل بازداشت المشعل اعلام نشده است.

شورای علمای بحرین،‌ یکی از مهم‌ترین نهادهای مذهبی شیعیان در این کشور محسوب می‌شود که ژوئن 2014 توسط وزارت دادگستری بحرین غیرقانونی اعلام و منحل شد. نیروهای رژیم بحرین همچنین شیخ عزیز الخضران از دیگران علمای شیعی این کشور را به اتهام اشاعه نفرت علیه خاندان سلطنتی آل‌خلیفه بازداشت کردند.

ارتش ترکیه از خائنان وابسته به گولن پاکسازی شد

بینالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که ارتش این کشور از عناصر خائن وابسته به «فتح‌الله گولن» پاکسازی شده است.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» نخست‌وزیر ترکیه با بیان این‌که زندگی در این کشور به حالت عادی بازگشته، افزود: «کسانی که خائنین را تحمل می‌کنند، خودشان خائن هستند.»

وی از بسته شدن پایگاه هوایی «آکینجی» در آنکارا که از سوی کودتاچیان مورد استفاده قرار گرفت، خبر داد.

ییلدریم همچنین تاکید کرد که تمامی پادگان‌های نظامی در استانبول و آنکارا که کودتاچیان از تانک‌ها، بالگردها و ادوات نظامی آن استفاده کردند، تعطیل خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها