بالاخره پس از بیش از 10 ماه مبارزات درون حزبی، هیلاری کلینتون سه‌شنبه شب و در کنوانسون حزبی دموکرات‌ها در فیلادلفیا به طور رسمی به عنوان نامزد این حزب معرفی شد تا به این ترتیب مردم آمریکا از بین او و دونالد ترامپ جمهوریخواه یک نفر را راهی کاخ سفید کنند.
کد خبر: ۹۲۶۳۳۱

البته به عقیده تحلیلگران، آنچه بیش از همه مراسم سه‌شنبه شب را تحت‌الشعاع خود قرار داد، سخنرانی احساسی بیل کلینتون در مورد همسرش بود. بیل کلینتون طی سخرانی 38 دقیقه‌ای خود به هواداران هیلاری کلینتون گفت که شما بهترین فرد را برای نامزدی مقام ریاست جمهوری انتخاب کردید.

از سوی دیگر، سناتور برنی سندرز رقیب هم‌حزبی کلینتون در دور مقدماتی انتخابات با حضور در گردهمایی دموکرات‌ها از همگی آنها خواست تا از کلینتون حمایت کنند. البته تعدادی زیادی از هواداران برنی سندرز عصر سه‌شنبه به خیابان‌ها آمدند و علیه نامزدی هیلاری کلینتون شعار دادند. آنها گفته‌اند به هیچ حزبی پایبند و وفادار نیستند و هرگز در کنار کلینتون قرار نخواهند گرفت.

این معترضان سیاست‌های کلینتون را دلیل اعتراض خود نامیدند.

آسوشیتدپرس نیز گزارش داد، معترضان در برابر محل برگزاری همایش دموکرات‌ها تجمع کرده و فریاد «زنده‌باد انتفاضه» سر می‌دادند و برخی از آنان پرچم فلسطین را در دست داشتند. در جریان این تجمع، یکی از زنان شرکت‌کننده که صورت خود را پوشانده بود، پرچم اسرائیل را آتش زد که با تشویق دیگران روبه‌رو شد. همچنین در پی انتشار ایمیل‌های داخلی حزب و افشای توطئه علیه برنی سندرز، برخی تظاهرکنندگان تابوت نمادین حزب دموکرات را تشییع کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها