تقریبا اواسط اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که فیش‌های حقوقی و دریافت‌های نجومی برخی از مدیران دستگاه‌های دولتی رسانه‌ای شد و در پی آن برخی مدیران بانکی و بیمه‌ای از سمت خود استعفا کردند یا برکنار شدند.
کد خبر: ۹۲۵۲۱۲

موضوع فیش‌های حقوقی نجومی این روزها شاید داغ‌ترین موضوع رایج کشور باشد که مسئولان، مردم و رسانه‌های مجازی و مکتوب را به طور قابل توجهی درگیر خود کرده است.

رسانه‌ای شدن فاصله طبقاتی برخی مدیران با مردم بازتاب خوبی نداشت.

گرچه به راه افتادن جنجال‌های سیاسی و رسانه‌ای در خصوص فیش‌های حقوقی برخی مدیران را باید به دور از بداخلاقی‌های جناحی و تسویه‌حساب‌های شخصی پاک کرد - در عین حال توجه‌ همگان را به سمت اقشار زحمتکشی معطوف کرد که با کمترین دستمزدها به زندگی دشوار اما آبرومندانه خود ادامه می‌دهند و همواره در کنار انقلاب وفادار مانده و پشتیبان اصلی نظام اسلامی هستند.

تجویزکنندگان حقوق‌های نجومی از این پس با کدام اعتباری می‌خواهند به مردم تضمین بدهند که حقوق‌های نجومی دیگر تکرار نخواهد شد؟ آیا به عنوان «اسلامی» که در کنار «جمهوری» به نظام داده شده توجه کرده‌اند که بار مسئولیت خدمت در چنین دستگاهی چقدر سنگین است؟

مسئولان اجرایی باید به این نکته توجه کنند که تحت هیچ شرایطی نباید خود را ولی‌نعمت مردم تصور کنند، و با این توهّم معیارهای اسلامی را نادیده گرفته یا آن را زیر پا بگذارند چرا که با این کار در عقیده مردم هنجارشکنی خواهند کرد و ضربه‌های جبران‌ناپذیری را به نظام اسلامی که با خون صدها هزار شهید و جانباز آبیاری شده است، می‌زنند.

ما در جایگاه خدمتگزاران، مجریان و مسئولان باید نسبت به حاکمان دیگر کشورها خیلی بیشتر مراقب باشیم چرا که در ایران به حکومت عنوان «اسلامی» داده شده و اسلام مجموعه‌ای فرهنگی اعتقادی است که باورها و رفتارهای افراد را شکل می‌دهد. پس بیاییم به باورهای مردم احترام بگذاریم و اجازه ندهیم رفتارهایمان با باورهای مردم بازی کند.

معصومه آباد

عضو شورای شهر تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها