شبکه‌های مختلف رادیویی برای غنی‌سازی اوقات‌فراغت مخاطبان رادیو ،برنامه‌های متنوع با رویکردهای اطلاع‌رسانی، تفریحی، سرگرمی و .... پخش می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۳۲۷۴

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، رادیو اقتصاد با چند برنامه همچون «ایستگاه نود و هشت»، «نود و هشتی‌ها» و «اقتصاد تعطیل نیست» اوقات فراغت مخاطبان خود را پوشش می‌دهد. برنامه «اقتصاد تعطیل نیست» با نگاه اقتصادی به مباحث اوقات فراغت و سرگرمی در تابستان خواهد پرداخت.رادیو ایران به منظور ایجاد فضایی شاد و مفرح، برنامه ای را با عنوان «کوی نشاط» پخش می‌کند. این برنامه در قالب بخش‌ها و آیتم‌هایی چون آقای یهویی، گزارشگر رادیو، عاقل انسان، خاطرات آقای یهویی، باجه نشاط و ... تقدیم علاقه‌مندان می‌شود. مسابقه «یک دو صدا» عنوان دیگر برنامه رادیو ایران است که تلاش می‌کند اوقات خوشی را برای مخاطبان خود در فصل تابستان رقم بزند.

گروه‌های برنامه‌ساز رادیو فرهنگ در برنامه عصرگاهی «عصر فرهنگ» مسابقه‌ای را با توجه به ماموریت گروه خود راه‌اندازی خواهد کرد. جشنواره رادیویی «کتاب»، «فرهنگ مردم»، «میراث فرهنگی» و «متن‌خوانی» تابستان 95 راه‌اندازی خواهد شد. همچنین مسابقه 24 ساعته «یک پاسخ یک پاداش» با رویکرد تابستانه و موضوعات محیط زیست، مفاخر، دفاع مقدس، وقایع تاریخی، کتاب و مناسبت‌های ملی و مذهبی هر روز پخش خواهد شد. برنامه «بوم گرد» روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت 18 و 30 دقیقه با موضوع معرفی اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری به اوقات فراغت تابستان می پردازد.«جیک و پیک» عنوان برنامه‌ای از رادیو جوان است که به گویندگی صدیقه مرادی و با زبان شوخی به اتفاقات و اخبار شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری می‌پردازد. «لنگ ظهر» نیز دیگر برنامه این شبکه است که به نقد رفتارهای اجتماعی می‌پردازد.

رادیو تهران برای روزهای جمعه مخاطبان خود، مسابقه «خانه هفتم» را تدارک دیده است. روزهای جمعه، مدارس راهنمایی در مسابقه شاد «زنگ تفریح» با یکدیگر رقابت می‌کنند. شبکه رادیویی پیام بنابر ماموریت‌های خود به پخش موسیقی‌ها و متن‌های مرتبط با فصل تابستان و اوقات فراغت می‌پردازد. رادیو نمایش نیز با پخش سریال‌ها و نمایش‌های تک‌قسمتی متنوع به استقبال مخاطبان رادیویی می‌رود.

رادیو قرآن هم برنامه عصرگاهی «قرآن، کتاب زندگی» را شنبه تا پنجشنبه ساعت 17 و 30 دقیقه پخش می‌کند که شامل آیتم‌هایی همچون موضوعات مسابقه، مشارکت مخاطبان، پیامک، مباحث کارشناسی و ... است. «بشری» دیگر برنامه این شبکه رادیویی است که یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها ساعت 16 و 15 دقیقه در قالب مسابقه با محوریت قرآن و سوره‌های قرآن، احکام نهج‌البلاغه و ... پخش می‌شود.رادیو سلامت هم برنامه «به رنگ زندگی» را پخش می‌کند و تلاش دارد با حضور کارشناسان و روان‌شناسان به موضوعاتی همچون خانواده و گذران اوقات فراغت، تاثیر اوقات فراغت بر سلامت روان، آشنایی با کارکردهای روان‌شناسی اوقات فراغت، عوامل اجتماعی موثر بر اوقات فراغت، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت و ... بپردازد. برنامه «صبح و زندگی» هم به‌صورت ویژه به موضوع مسافرت‌های تابستانی هموطنان خواهد پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها