رژیم آل خلیفه در ادامه فشارهای خود علیه شیعیان روز گذشته جمعیت اسلامی الوفاق را منحل و دارایی‌های آن را مصادره کرد. در یک خبر دیگر اعلام شد مدعی‌العموم بحرین در ادعایی جدید بدون نام بردن از شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته بحرینی گفت یک روحانی به اتهام پولشویی محاکمه خواهد شد. یک ماه پیش مقامات امنیتی بحرین از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم سلب‌تابعیت کردند که موجی از اعتراضات جهانی و داخلی را همراه داشت.
کد خبر: ۹۲۲۷۹۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دیوان عالی بحرین دیروز طی حکمی حزب اسلامی الوفاق را که یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین گروه مخالف شیعه در این کشور به شمار می‌رود، منحل کرد. براساس این گزارش، اموال و دارایی‌های این گروه نیز به موجب همین حکم مصادره شده است. به این ترتیب دارایی‌های الوفاق به خزانه‌داری دولت منتقل می‌شود. این تصمیم مقامات بحرین در ادامه سرکوب مخالفان رژیم پادشاهی این کشور و پس از تعطیلی حزب الوفاق و زندانی کردن شیخ علی سلمان رهبر این گروه اتخاذ می‌شود. دادگاه تجدیدنظر بحرین در خرداد گذشته حکم حبس شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق را از چهار سال به 9 سال افزایش داد. در یک تحول دیگر مدعی‌العموم بحرین در ادعایی جدید و بدون نام بردن از شیخ‌عیسی قاسم اعلام کرد، یک روحانی ماه آینده به اتهام جمع‌آوری غیرقانونی پول و پولشویی محاکمه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام آگاه در این باره گفت: منظور مدعی‌العموم از این روحانی، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم است که مقامات بحرین از یک ماه پیش تابعیت ایشان را سلب کرده‌اند. این مساله باعث ترس از بروز خشونت‌های تازه در بحرین شده است؛ کشوری که اکثریت شیعه در آن به تبعیض علیه خود اعتراض دارند و خواستار سهم بیشتری در اداره کشور هستند.

رسانه‌های بحرین ماه گذشته ادعا کرده بودند تحقیقات درباره حساب بانکی ده‌میلیون دلاری به نام شیخ قاسم و پی بردن به منشاء این پول در جریان است.روحانیون شیعه از جمله آیت‌الله قاسم در واکنش به این مساله، بیانیه‌ای شدیداللحن صادر و هرگونه مداخله در جمع‌آوری خمس را محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها