دولتمردان هلسینکی در حال بررسی طرحی برای حمل و نقل عمومی هستند که مردم را به بازنگری در میزان استفاده از خودروهای شخصی وا می‌دارد. به گزارش خبرخودرو، به نظر می‌رسد خالی کردن شهرها از وسایل نقلیه شخصی بهترین راه‌حل برای معضل ترافیک باشد و این چیزی است که پایتخت فنلاند به دنبال آن است.
کد خبر: ۹۲۰۷۸۰

مقامات فنلاند با تکمیل برنامه جامع حمل و نقل عمومی از طریق برنامه‌های دیجیتال هوشمند تلفن همراه می‌خواهند به گونه‌ای عمل کنند که شهروندان با مقایسه سرعت و قیمت، تمایلی به استفاده از خودروهای شخصی نداشته باشند.

تیوولی بهترین کراس اور کره شد

خودروی سانگ یانگ تیوولی به عنوان بهترین کراس اوور کره در سال 2016 انتخاب شد. به گزارش پرشین خودرو، تولید مدل‌های تیوولی (با نام صادراتی XLV) در 13 ژوئن (24 خرداد) به بیش از صد هزار دستگاه رسید. اندکی بعد مدیران و کارکنان این کمپانی موفقیت‌شان طی مراسمی در پیونگتائک در خط 1 مونتاژ جشن گرفتند. فروش تجمعی این خودرو در ماه ژوئن از 104 هزار و 445 دستگاه پیشی گرفت.

مرسدس بنز رکورد قبلی فروش خود را شکست

مرسدس بنز برای اولین بار در تاریخ 90 ساله‌ کمپانی، بیش از یک میلیون دستگاه خودرو را در نیمه‌ اول سال تحویل مشتریان داده است. به گزارش پدال، از ماه ژانویه تا ژوئن (دی 94 تا خرداد 95) این کمپانی عظیم آلمانی یک میلیون و 6619 دستگاه خودرو را به مشتریان خود در سراسر جهان تحویل داده که نسبت به مدت مشابه سال 2015 افزایش 1/12 درصدی را نشان می‌دهد.

این آمار همچنین به مرسدس کمک می‌کند تا چهلمین ماه موفقیت‌آمیز خود را پشت سر بگذارد. فروش ماه ژوئن بنز نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز 1/11 درصد بهبود داشته است. بازار اروپا بزرگ‌ترین بازار بنز و بازار آسیا و اقیانوسیه دومین بازار این کمپانی بوده است. همچنین چین با فروش حدود 220 هزار دستگاه بخش اعظمی از فروش مرسدس بنز را به خود اختصاص داده است.

قیمت نجومی برای مدل خاص فولکس واگن بیتل

یکی از خاص‌ترین فولکس واگن‌های بیتل در وبگاه‌های خرید و فروش اینترنتی خودرو با قیمتی نزدیک به 295 هزار دلار (حدود یک میلیارد و 33 میلیون تومان) عرضه شده است. به گزارش پرشین خودرو، این خودروی خاص فولکس واگن با نام کامل بیتل KdF Wagen Type 60، براساس آمارهای به دست آمده یکی از تنها 40 خودروی باقی مانده در جهان است که در وضعیت و سلامت فوق‌العاده به سر می‌برد.

در آگهی ثبت شده از سوی مالک خودرو، گفته شده فولکس واگن بیتل KdF Wagen Type 60 متعلق به سال 1943 میلادی است که امکانات و وسایل نصب شده روی آن بدون تغییر باقی مانده و در ماه ژوئن سال 1943 میلادی به مدیر صلیب سرخ آلمان در پوتسدام ـ بابلسبرگ تحویل داده شده است. گفتنی است این خودرو در زمان نازی‌ها، تنها برای نخبگان نازی و نیروهای صلیب سرخ آلمان طراحی و تولید شده است که از یک طراحی خاص چه در داخل و چه در خارج نسبت به دیگر خودروهای فولکس واگن بیتل سود می‌برد.

اطلاعات جدید از ب‌ام‌و Z5

شنیده‌ها حاکی از این است که ب‌ام‌و Z5 ممکن است هیبریدی باشد و سیستم چهارچرخ محرک به‌صورت یک آپشن برای آن ارائه شود. به گزارش پدال به نقل از Autocar، با استناد به منابعی که نخواستند نامشان فاش شود ، ب‌ام‌و قصد به‌کارگیری سیستم هیبریدی را در Z5 داشته و احتمالاً آن را در کنار پیشرانه‌های 4 و 6 سیلندر به کار خواهد گرفت درحالی‌که هیچ‌گونه اطلاعات و مشخصاتی از عملکرد آن اعلام‌نشده است.

نسل جدید Z4 روی پلت فرم جدیدی که با همکاری تویوتا توسعه‌یافته است ساخته خواهد شد. این پلت فرم برای خودروی اسپرت جدید تویوتا نیز مورداستفاده قرار خواهد گرفت که احتمالا جانشین سوپرا خواهد بود. ب‌ام‌و به دو دلیل کاهش وزن و امکان ساخت یک نسخه کوپه تصمیم گرفته است نسل بعدی Z4 را با سقف نرم یا پارچه‌ای تولید کند. انتظار می‌رود اواخر سال آینده میلادی یا اوایل سال 2018 از ب‌ام‌و Z5 رونمایی شود.

شکار نسل بعدی مرسدس بنز GLE برای اولین بار

برخلاف این حقیقت که مدل کنونی مرسدس بنز GLE (فیس لیفت شده) سال گذشته رونمایی شده، اما ژرمن‌ها در حال آزمایش چهارمین نسل شاسی‌بلند لوکس خود هستند. پروتوتایپ پوشیده‌ای که اینجا مشاهده می‌کنید بر پایه‌ جدیدترین معماری مدولار پیشرفته (MHA) بنا شده و قطعات و تجهیزات فناورانه زیادی را با نسل فعلی E کلاس به اشتراک خواهد گذاشت.

انتظار است که شاسی‌بلند جدید مرسدس طراحی پویاتر و صیقلی‌تری داشته باشد و دنباله‌رو مدل‌های اخیر کمپانی باشد. شکل کلی خودرو واضح است و شاهد چراغ‌های عقبی افقی با همان شکل موجود در مدل کوچک‌تر GLC هستیم. انتظار می‌رود GLE جدید در سال 2018 به بازار عرضه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها