سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در نشستی با اشاره به عذرخواهی تونی بلر در مشارکت انگلیس در حمله به عراق گفت که این پشیمانی و عذرخواهی نقطه ننگی را در تاریخ استعمار انگلیس ثبت می‌کند. به گزارش ایسنا، وی افزود: من همان زمان در جلسه‌هایی که جک استراو نیز حضور داشت، هشدار لازم را به نخست‌وزیر انگلیس داده بودم. به او گفتم شما در گذشته نیز تجربه دخالت در عراق و پیامدهای آن را داشته‌اید که مردم عراق چگونه با متجاوزان خارجی برخورد می‌کنند و اینک نیز توصیه من به شما این است که در این جنگ شرکت نکنید. البته تونی بلر در آن جلسه لبخندی زد که حاکی از تصمیم قطعی و غرورآمیز آنها مبنی بر حمله به عراق بود.
کد خبر: ۹۲۰۵۸۷

تحصن رئیس مجمع نمایندگان خوزستان

مجید ناصری‌نژاد، نماینده مردم شادگان در مجلس، صبح دیروز به دلیل مشکل آب کشاورزی و شرب مردم شادگان در استانداری تحصن کرد. به گزارش مهر، وی با اشاره به این‌که آب شرب مردم و آب کشاورزی شادگان دچار بحران است، افزود: تصمیم گرفتم تا زمانی که وضعیت آب شادگان حل نشود در استانداری تحصن کنم.

هتک حرمت مرقد امامان معصوم، عاشورای دوم است

مرجع تقلید شیعیان تاکید کرد: هتک حرمت مرقد امامان معصوم در بقیع، عاشورای دوم است و باید مسلمانان جهان بویژه شیعیان، مراتب نفرت و انزجار خود را از عاملان این جنایت به گوش جهانیان برسانند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله سبحانی در نوشتاری به مناسبت 8 شوال، سالروز تخریب بارگاه ملکوتی ائمه بقیع(ع) به دست وهابیون تکفیری تصریح کرد: لشکر جهل و ضلالت در چنین روزی با بیل و کلنگ به حرم شریف ائمه چهارگانه و دیگر وابستگان خاندان رسالت در بقیع یورش برده و آنها را با خاک یکسان کردند. آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان از حاکمان نجد و حجاز می‌خواهند حریت و آزادی را به حرمین شریفین برگردانند و اجازه دهند با نظم و آرامش، محبان اهل بیت(ع) قبور آنان را تجدید بنا کنند و همه طوایف اسلامی را در انجام فرایض خود در زمان حج و عمره، آزاد بگذارند تا حرم امن الهی برای همه «حرم امن» شود.

برجسته‌سازی فیش‌های حقوقی بیش از اختلاس 3000 میلیاردی

نایب‌رئیس اول مجلس دهم گفت: جریان فیش‌های حقوقی نامتعارف، حرف تازه‌ای نیست، اما بیشتر از اختلاس 3000 میلیاردی و با هدف منحرف کردن افکار عمومی برجسته‌سازی شد. ایرنا نوشت، مسعود پزشکیان با اشاره به این‌که بارها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به حقوق‌های نامتعارف اعتراض کرده، افزود: برجسته‌سازی حقوق‌های نامتعارف با هدف منحرف کردن افکار عمومی از اختلاس‌ها و تسهیلات میلیاردی و معوق صورت گرفت.

سوء قصد به نماینده اسلام‌آبادغرب

احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس درباره حادثه تروریستی دیروز دالاهو و سوءقصد به حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آبادغرب و جمعی از مسئولان این شهر گفت: در این سوءقصد فرامرز اصغری، فرماندار اسلام‌آباد چند تیر خورد و حال وی وخیم است. به گزارش میزان، وی درباره آخرین وضعیت فلاحت‌پیشه، نماینده مردم اسلام‌آباد افزود: خوشبختانه هیچ آسیبی به آقای فلاحت‌پیشه نرسیده و تنها بخشی از ابروی وی خراشیده شده، اما متاسفانه در این حادثه تروریستی راننده آقای فلاحت‌پیشه به همراه مهندس نیک‌فر، مسئول دامپزشکی اسلام‌آباد به دست گروه‌های تروریستی به شهادت رسیدند. صفری با اشاره به این‌که عامل این حادثه تروریستی، گروه پژاک بودند و بقیه ‌آنها در جنگل‌های کرمانشاه متواری شدند، گفت: امیدواریم با توجه به اشراف نیروهای اطلاعاتی، تروریست‌ها دستگیر شوند.

همزمان غلامرضا کاتب، عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر این‌که مجلس، پیگیر حادثه تروریستی در اسلام‌آبادغرب است به خبرگزاری صداوسیما گفت: با عاملان و مسببان این حادثه، برخورد شدیدی صورت می‌گیرد.

به دنبال این حادثه ، دادستان کل کشور دستور بررسی سوء قصد به این نماینده را صادر کرد.

سقوط جنگنده سوخو24 ارتش

یک فروند جنگنده سوخو24 نیروی هوایی ارتش در حوالی شهرستان استهبان از توابع استان فارس دچار سانحه شد. به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، صبح دیروز یک فروند جنگنده سوخو 24 متعلق به پایگاه شهید دوران هنگام ماموریت آموزشی به‌دلیل نقص فنی دچار سانحه و با مهارت بالای خلبان به منطقه غیرمسکونی هدایت شد و سقوط کرد.هر دو خلبان این جنگنده موفق به خروج از هواپیما شدند و در سلامت کامل به‌سر می‌برند.

طرح جدید کنگره آمریکا برای مقابله با ایران

کنگره آمریکا در حال بررسی طرحی است که هدف از آن تقویت بیش از پیش نیروی دریایی کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس برای مقابله با ایران است. به گزارش فارس، پائول رویز، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا این طرح را به کنگره ارائه کرده است. این طرح به دو کمیته امور خارجی و نیروهای مسلح مجلس نمایندگان ارائه شده و در معرفی‌نامه طرح، نوشته شده که هدف از این قانون، صدور مجوز کمک و آموزش برای افزایش امنیت دریایی و آگاهی کشورهای خارجی هم‌مرز با خلیج‌فارس، دریای عرب و دریای مدیترانه با هدف جلوگیری از مقابله با قاچاق غیرقانونی و دیگر فعالیت‌های دریایی مربوط به ایران، از جمله انتقال غیرقانونی تسلیحات توسط ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها