کارت میکرو SD 256 گیگابایت جدید سامسونگ به قدری سریع است که هنوز هیچ دستگاهی از آن پشتیبانی نمی کند.
کد خبر: ۹۲۰۰۲۳
اتفاقی عجیب برای سریع ترین کارت حافظه دنیا

به گزارش جام جم کلیک ، واقعا شگفت انگیز است که یک کارت حافظه به اندازه ناخن انگشت می تواند این میزان اطلاعات در خود ذخیره کند و شگفت انگیزتر این که هنوز هیچ دستگاهی آن را پشتیبانی نمی کند.

سال گذشته شرکت SanDisk یک کارت حافظه microSD با ظرفیت ۲۰۰ گیگابایت ساخت و حالا سامسونگ پا را فراتر گذاشته و با سریع ترین تکنولوژی خواندن و نوشتن، کارت حافظه microSD با حجم ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایت تولید کرده، که حتی از کارت حافظه ۲۵۶ گیگابایتی SanDisk که هفته گذشته رونمایی شد هم سریع تر است.

این حافظه های جدید سامسونگ که معروف به (UFS Universal Flash Storage) هستند، در ظرفیت های ۳۲، ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۸ گیگابایتی عرضه می شوند.

این کارت که برای اجرای فیلم های با رزولوشن بالا و بازی های سه بعدی طراحی شده است، دارای سرعت خواندن ۵۳۰ مگابایت در ثانیه می باشد، که در حدود پنج برابر سریع تر از بسیاری از کارت های microSD با قابلت خواندنی است. این کارت هم چنین دارای سرعت نوشتن ۱۷۰ مگابایت در ثانیه می باشد.

کارت حافظه ۲۵۶ گیگابایتی SanDisk که یک هفته زودتر رونمایی شد، دارای سرعت خواندن ۱۰۰ مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن ۹۰ مگابایت در ثانیه است.

سامسونگ ادعا می کند که محصول جدیدش تنها ۷ ثانیه زمان لازم دارد تا ۲۴ عکس با فرمت JPEG و حجم ۱٫۱ مگابایت را که از طریق دوربین گوشی گرفته شده، ذخیره کند. در حالی که کارت حافظه SanDisk به ۲۴ ثانیه زمان نیاز دارد.

واقعا خبر بزرگی است، به جز این که در حال حاضر هیچ دستگاهی وجود ندارد که چنین کارت های microSD سریعی را پشتیبانی کند. سامسونگ هم چنین گونه اطلاعاتی از قیمت گذاری و یا تاریخ انتشار آن اعلام نکرده است. اما اگر سامسونگ باهوش باشد، احتمالا در حال ساخت دستگاهی است که بتواند این کارت حافظه را پشتیبانی کند، که حتی می تواند پرچمدار بعدی آن گوشی گلکسی باشد.

مسلما سامسونگ با ساخت این حافظه دوباره قدرت خود را به رخ رقبای خود کشیده است. آن چه مسلم است آن ها باید بتوانند هر چه سریع تر از این کارت های حافظه استفاده کنند و اجازه ندهند شرکت های دیگر زودتر به دانش سخت افزاری آن دست یابند.

کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها