روایت دیدار محمد خرمشاهی، شاعر طنزپرداز از روزنامه جام‌جم

پیرترین شاعر طنزنویس ایران درگذشت

بهاءالدین خرمشاهی از همکاری برادر و فرزندش در انتشار کتاب «هزار حکایت و هزار عبارت عرفانی» خبر داد و گفت: برای استخراج هزار حکایت و عبارت حدود 110 کتاب و متون مهم مطالعه و بررسی شد.
کد خبر: ۹۱۹۲۴۹

بهاءالدین خرمشاهی، پژوهشگر ادبیات کشور درباره کتاب «هزار حکایت و هزار عبارت عرفانی» به فارس اظهار کرد: این اثر در نمایشگاه کتاب منتشر شد و بلافاصله طی ده روز، دوسوم کتاب فروخته شد و استقبال خوبی از آن به عمل آمد.

به گفته خرمشاهی، فراوانی کتاب‌های عرفانی و کمبود وقت و دشواری برخی متون از عواملی است که خوانندگان حرفه‌ای را هم از مراجعه به متون مرجع بازمی‌دارد. او ادامه داد: با درک این نکات، از معتبرترین و خوش‌خوان‌ترین آثار از قرن سوم و چهارم (بایزید و حلاج)، تا قرن نهم قمری (که روزگار جامی است) و از آثاری که یا فارسی است یا به فارسی ترجمه شده، به‌گزینی کرده‌ایم. این مصحح متون ادبیات فارسی ضمن اشاره به دو همکار خود در جریان گردآوری و انتشار این اثر گفت: برادرم شهاب‌الدین و فرزندم عارف از جمله همکاران ارزشمند من بودند که با سخت‌گیری و دقت فراوان در انتشار این اثر همکاری داشتند.

این نویسنده در پاسخ به این سوال که هزار حکایت از مجموع چند کتاب و حکایت جمع‌آوری شده است، توضیح داد: حدود 110 کتاب انتخاب کردیم و از میان آنها 86 کتاب را گزیدیم و 2000 حکایت و 3000 عبارت گرد آمد و در نهایت به هزار حکایت رسیدیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها