رسیدگی قوه قضاییه به فیش‌های نجومی در شعب ویژه

سخنگوی قوه قضاییه ضمن تشریح آخرین وضع رسیدگی به ماجرای پرداخت‌های نامتعارف از تشکیل شعب ویژه در قوه قضاییه برای رسیدگی فوق‌العاده به فیش‌های نجومی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۰۱۵

به گزارش تسنیم، غلامحسین محسنی اژه‌‌ای در نشست خبری با اشاره به عزل برخی مدیرانی که حقوق‌های نجومی دریافت‌کرده‌اند، گفت: مدیرانی که چنین حقوق‌هایی دریافت کرده‌اند، بدانند که اگر خودشان و با اختیار این پول‌ها را به دولت برگردانند، حتما به‌نفع آنها خواهد بود و باید متوجه باشند که این برگرداندن اختیاری پول‌ها بهتر از آن است تا این‌که دولت ‌سراغ آنها برود و نسبت به اخذ این پول‌ها اقدام کند.

اژه‌ای افزود: البته تا امروز عده معدودی از این مدیران، حقوق دریافت‌شده قبلی را به دولت برگردانده‌اند و عده‌ای نیز برای برگرداندن اختیاری این پول‌ها، اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به استعفای پنج عضو صندوق توسعه ملی در روز شنبه به دنبال انتشار فیش‌های حقوقی‌شان اظهار کرد: در گزارشی که آقای سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور به من دادند، عنوان شده که پس از استعفای اعضای صندوق توسعه ملی، چهار نفر از این افراد حدود یک میلیارد تومان از حقوق دریافتی خود را به دولت بازگردانده‌اند و نفر پنجم نیز عنوان کرده که به دلیل مسافرت قادر به بازپرداخت این پول در حال حاضر نیست، ولی شماره حسابی برای واریز مبلغ مذکور درخواست کرده‌ است.

اژه‌ای افزود: البته در بررسی‌های تکمیلی اگر مشخص شود که این افراد باید مبالغ بیشتری را به دولت برگردانند حتما پیگیری‌های بیشتری برای اخذ این پول انجام خواهد شد. وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران با تاکید بر این‌که من فهرست 900 نفره از حقوق‌بگیران نامتعارف ندیده‌ام، گفت: کسی که پول غیر حق گرفته، باید آن را برگرداند، اما باید توجه داشت که نباید این مساله را جناحی و سیاسی کرد.

وی در خصوص آخرین روند رسیدگی به پرونده زنجانی در خصوص پرداخت بدهی‌اش گفت:‌ متهم کل بدهی را پرداخت نکرده و اموالی را هم که از وی شناخته شده در اختیار وزارت نفت قرار گرفته است.

محسنی اژه‌ای در خصوص کارشناسی درباره جان باختن 13 سرباز در نی‌ریز گفت: ‌در کارشناسی‌های اولیه 50 درصد راننده، ‌25 درصد شرکت مسافربری و 25 درصد وزارت راه مقصر شناخته شدند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران قوه قضاییه، به بخش‌هایی از این فرمایشات اشاره و اظهار کرد: رهبر انقلاب در تاسیس حقوق بشر اسلامی تاکید داشتند و در همین ارتباط، ستاد حقوق بشر در مقام تدوین پیش‌نویسی در این زمینه برآمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها