به گزارش جام جم نوا، رضا یزدانی درباره اینکه به چه دلیل در موسیقی، تلویزیون و سینما کمتر تولید آثاری با موضوع بیماری ایدز مورد توجه قرار گرفته است، افزود: چون هنوز در سیستم مدیریتی ما نسبت به این سوژه نوعی گارد بسته وجود دارد، باید سفارش دهنده ای باشد که این سفارش را به خوانندگان و آهنگسازان و کارگردانان ارائه کند تا بتوانند با فراغ بال و راحتی خیال از اینکه کار در نهایت به پخش خواهد رسید به تولید محصول دست زنند در غیر اینصورت من محصولی را تولید کنم اما توقیف شود و به دست مخاطب نرسد چه فایده ای دارد؟
صاحب آلبوم های «ساعت 25» و «هیس» با اشاره به ویژگی های هنرهای مختلف در اطلاع رسانی پیرامون این بیماری گفت: زبان موسیقی و هنرهای نمایشی بطور حتم در بین افراد جامعه و به خصوص جوانها بسیار کارا و موثر است و دیده ایم که بسیاری از مضامین اجتماعی به این طریق مانا شده اند، پس چه بهتر که تولید قطعات موسیقی با محوریت این بیماری و یا تولید مجموعه های تلویزیونی با این مضمون در دستور کار قرار گیرد. استفاده از زبان هنر، بهترین راه برای اطلاعرسانی درباره «ایدز» است.
بازیگر فیلم سینمایی «بوی گندم» با تأکید بر اهمیت اطلاع رسانی درباره بیماری ایدز افزود: جامعه جوانی داریم و باید با طرح ابعاد مختلف این بیماری، زنگ خطر را برای آنها به صدا دربیاوریم؛ متأسفانه این بیماری در بین افکار عمومی همچنان یک تابو و خط قرمز محسوب می شود و نمی شود خیلی راحت درباره آن حرف زد پس وظیفه مدیران فرهنگی است که با کمک هنرمندان شرایط از بین بردن این باور غلط را ایجاد کنند.
وی خاطرنشان کرد: مطمئن هستم اگر مدیران فرهنگی از هنرمندان بخواهند اغلب هنرمندان هم در این راستا به تولید محصولهای هشدار دهنده دست خواهند زد.
به گزارش ایرنا، کمپین «هنر+ایدز» که از نوروز 95 آغاز به کار کرده، کمپینی مردم نهاد است که میکوشد به نوبه خود زمینه ارتباط بیشتر میان اهالی هنر و مردمان در زمینه آگاهی بخشی پیرامون این بیماری را فراهم کند و به بررسی دلایل عدم استفاده کافی هنرهای نمایشی از سوژه های مرتبط با بیماران «اچ.آی.وی» بپردازد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد