شبکه رادیویی سلامت، یکشنبه ـ 13 تیر ماه، در برنامه «خونه زندگی»، به موضوع «نغییرات در خانواده؛ بازنشستگی یک عضو خانواده» خواهد پرداخت.
کد خبر: ۹۱۸۴۸۸
«خونه زندگی» و بازنشستگی یک عضو خانواده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، بازنشستگی یک تغییر مهم در زندگی هر فرد است که می تواند بر روابط اعضا خانواده تاثیر بگذارد.

در همین ارتباط، برنامه «خونه زندگی» که کاری از گروه خانواده این شبکه رادیویی است روز یکشنبه با حضور دکتر حمیدرضا بابامرادی،‌ روان شناس به سوالات شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش در خصوص «نغییرات در خانواده» پاسخ می دهد.

این برنامه از بخش های مختلف و متنوعی همچون آموزش آشپزی در قالب نمایش خانوادگی، گزارش مردمی و پیامک همسایگان برنامه، پزشک خانواده با موضوع درمان های ضروری و پخش تماس های مردمی تشکیل شده است.

گفتنی است، برنامه «خونه زندگی»، از شنبه تا پنجشنبه هر هفته در قالب یک نمایش رادیویی از ساعت 10:30 به مدت 80 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

آشنایی با انواع شیرین کننده‏ ها در «غذا، سلامت، زندگی»

مقوله «آشنایی با انواع شیرین کننده‏ ها در صنایع غذایی»، را یکشنبه ـ 13 تیر ماه، در برنامه «غذا، سلامت، زندگی» شبکه رادیویی سلامت، بشنوید.

برنامه «غذا، سلامت، زندگی» که کاری از گروه تغذیه و سلامت شبکه رادیویی سلامت است، روز یکشنبه، در خصوص «شیرین کننده های تصفیه شده و الکل های قندی» با یوسف رمضان، دکترای صنایع غذایی گفت و گو می کند.

این برنامه با موضوعاتی همچون رژیم های غذایی؛ تغذیه در بیماری ها؛ تغذیه در گروه های آسیب پذیر (سالمندان، کودکان و ماداران باردار) به بررسی و تبیین تغذیه علمی و اصولی و نیز آشنایی مخاطبان صدای سلامت با گروه های مواد غذایی و منابع غذایی می پردازد.

همچنین، روزهای فرد در این برنامه درباره مباحث صنایع غذایی با هدف پرداختن به شعار سال سازمان بهداشت جهانی که؛ ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است، صحبت می شود.

یادآور می شود، برنامه «غذا، سلامت، زندگی»، شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از ساعت 13:30 به مدت 30 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

تب مالت به روایت رادیو سلامت

برنامه «مجله پزشکی» شبکه رادیویی سلامت، یکشنبه ـ 13 تیر ماه، «بیماری های واگیر؛ تب مالت» را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

تب مالت یکی از بیماری های عفونی است که از طریق لبنیات غیرپاستوریزه و غیره انتقال پیدا می کند. آشنایی با روش های پیشگیری از این بیماری می تواند نقش مهمی در سلامت افراد جامعه داشته باشد.

در همین ارتباط، برنامه «مجله پزشکی» که کاری از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است، روز یکشنبه، از ساعت 15:00به مدت 60 دقیقه با حضور دکتر کوروس آقازاده؛ متخصص عفونی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهرانبه پرسش های مخاطبان صدای دانش، نشاط و آرامش درباره «بیماری های واگیر؛ تب مالت» پاسخ می دهد.

گفتنی است، به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه و آگاهی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها، برنامه «مجله پزشکی» هر روز به یکی از موضوع‌های حوزه سلامت اختصاص دارد.

«سایبان آرامش» و من کیستم؟

در برنامه «سایبان آرامش» شبکه رادیویی سلامت، یکشنبه ـ 13 تیر ماه، «شکل گیری هویت در نوجوانان»، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

برنامه «سایبان آرامش» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان شبکه رادیویی سلامت است که آموزش و پیشگیری از اختلالات روان،‌ اضطراب و استرس، ‌اختلال شخصیت از جمله اهداف آن است.

برنامه رادیویی «سایبان آرامش» روز یکشنبه با حضور دکتر عبدالرضا کسائی، روانشناس و مشاور نوجوان و جوان به این پرسش های مخاطبان درباره «من کیستم؟» پاسخ می دهد.

در این برنامه، شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش با فرهنگ مشاوره وخدمات روانشناختی و روانپزشکی آشنا می شوند.

یادآور می شود، برنامه «سایبان آرامش» از شنبه تا چهارشنبه، ساعت 14:05 به مدت 45 دقیقه، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم مخاطبان صدای سلامت می شود.

نیم نگاهی به چگونگی حفاظت از زیستگاه دماوند

برنامه «نیم نگاه» شبکه رادیویی سلامت، یکشنبه ـ 13 تیر ماه، «حفاظت از زیستگاه دماوند» را بررسی می کند.

«نیم نگاه» مجله ای خبری و تحلیلی است که به بررسی موضوعات روز سلامت در ابعاد بهداشت روان، بهداشت و تندرستی، خانواده، اجتماعی و تغذیه و سلامت می پردازد.

«نیم نگاه» عنوان برنامه ای از گروه اجتماعی شبکه رادیویی سلامت است، که روز یکشنبه، از ساعت 12 به مدت40 دقیقه با حضور عبدالله اشدری، مدیر عامل انجمن حفظ محیط زیست؛ و کیخسرو یزدانی عضو، هییت اجرایی انجمن دوستداران دماوند کوه به تشریح عوامل مخرب زیستگاه دماوند از قبیل چرایی دام ها، صعود کوهنوردان، ورود مسافرین به دشت شقایق ها، و معدن کاوی در اطراف قله خواهد پرداخت.

گفتنی است، برنامه «نیم نگاه» روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها