بوریس جانسون، شهردار پیشین لندن، از نامزدی برای تصدی مقام نخست‌وزیری بریتانیا کنار کشیده است. جانسون روز پنجشنبه گفت برای جانشینی دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، نامزد نخواهد شد.
کد خبر: ۹۱۸۱۹۵

به گزارش پرس‌تی‌وی، شهردار پیشین لندن که یکی از حامیان اصلی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بود، در یک سخنرانی گفت که پس از مشورت با همکاران و با توجه به وضعیت پارلمان به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند برای نخست‌وزیری نامزد شود. جانسون همچنین خاطرنشان کرد که خروج از اتحادیه اروپا فرصتی برای باور داشتن به خودمان و ارزش‌های کشورمان خواهد بود.

100 درصد از اسرائیل حمایت می‌کنم

دونالد ترامپ، نامزد تندروی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بصراحت اعلام کرد که در صورت انتخاب شدن، 100 درصد از رژیم صهیونیستی حمایت خواهد کرد.

به گزارش فارس، در جریان تازه‌ترین سخنرانی او در نیو همپشایر، یکی از شرکت‌کنندگان به او گفت که مخالف هدر دادن نیروی نظامی آمریکا در خاورمیانه به نفع «اسرائیل صهیونیست» است که ترامپ نیز پاسخ داد اسرائیل متحد آمریکاست. وی در پاسخ به این سوال گفت: اسرائیل یک متحد بسیار بسیار مهم ایالات متحده است و ما 100 درصد از آنها حمایت خواهیم کرد، 100 درصد. اسرائیل دوست واقعی ما در خاورمیانه است.

یهودیان مسئول اقدامات تل‌آویو نیستند

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر روز پنجشنبه در سخنانی در لندن، ضمن تشبیه رژیم صهیونیستی به گروه تروریستی داعش، گفت: دوستان یهودی ما مسئول اقدامات اسرائیل نیستند همان‌طور که دوستان مسلمان ما مسئول حکومت خودخوانده اسلامی [داعش] نیستند. به گزارش ایرنا، رهبر حزب کارگر تصریح کرد: من به عنوان رهبر حزب کارگر تلاش می‌کنم تا آرامش و عدالت را در اسرائیل، فلسطین، خاورمیانه و تمام دنیا جاری سازم؛ اما آنهایی که می‌خواهند این کار را با تنفر و تند زبانی انجام دهند، خدمتی به هیچ کس بویژه آوارگانی که نیازمند توجه هستند، نمی‌کنند.

دمشق خواهان اقدامات واقعی ضد تروریسم است نه نمادین

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با شبکه اس.بی.اس استرالیا خواستار اقدامات واقعی ضد تروریسم از مجرای دولت سوریه شد. به گزارش مهر، بشار اسد گفت: شهر رقه از لحاظ استراتژیک مانند حلب و دمشق و هر شهر دیگری است و رسیدن به آن از نظر نظامی دشوار نیست. وی افزود: سوریه از هر تلاشی برای مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند اما این تلاش‌ها باید واقعی باشد نه نمادین و نمایشی. این تلاش‌ها باید از طریق دولت قانونی سوریه باشد. رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد: هنگامی که روسیه و ایران از ملت سوریه حمایت می‌کنند، در جهت ثبات است زیرا هرج و مرج در سوریه به وقوع دومینووار حوادث در منطقه می‌انجامد و این بر کشورهای مجاور و ایران و روسیه و اروپا هم تاثیرگذار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها