معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ثبت‌نام بیش از 20 هزار صنعتگر برای دریافت وام 16 هزار میلیارد تومانی (وام احیاگر صنایع کوچک و متوسط) خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۶۲۰

علی یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این‌که برای ثبت‌نام متقاضیان دریافت وام احیاگر صنایع کوچک و متوسط محدودیتی وجود ندارد گفت: 7500 ظرفیتی که قبلاً برای اعطای وام 16 هزار میلیارد تومانی ابلاغ شد، کف تعداد در نظر بود که توسط بانک مرکزی پیشنهاد شد واکنون با تصویب وزارت صنعت، معدن وتجارت این تعداد را به 12 هزار ارتقا دادیم که شامل 9000 واحد کوچک، هزار واحد متوسط و 2000 طرح صنعتی می‌شود.

وی درباره اقدام نامتعارف بانک‌ها تحت عنوان دریافت سپرده از صنعتگران برای اعطای وام‌های رونق تولید افزود:از واحدهای راکد یا زیر ظرفیت تولید که تحت حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دریافت وام‌های رونق اقتصادی اقدام می‌کنند، نمی‌توان انتظار داشت که 10 درصد منابع خود را هم در حبس بانک‌ها قرار دهند. این امر به کل مخالف سیاست‌های ابتدایی این طرح است. این ماجرا در جلسه کارگروه ملی، مورد بررسی قرار می‌گیرد تا دیگر شاهد مشکلاتی از این دست نباشیم.

وی با بیان این‌که تسهیلاتی با بهره 16 درصد و پایین‌تر برای واحدهای صنعتی با رویکرد صادراتی در نظر گرفته شده است گفت: این اعتبار از منابع صندوق توسعه ملی برای تقویت واحدهای صنعتی صادرات محور در نظر گرفته شده که ابلاغ آن به این وزارتخانه رسیده است، اما جزئیات آن همچنان در اختیار صندوق توسعه ملی است.مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در گفت‌وگو با تسنیم ضمن اشاره به این‌که در حال حاضر استانداری‌ها و خانه‌های صنعت هر استان مشغول ثبت‌نام واحدهای متقاضی دریافت تسهیلات برای بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام هستند اظهار کرد: واحدهای تولیدی فقط تا پایان تیر امسال برای ثبت نام فرصت دارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: واحدهای مشمول دریافت این تسهیلات حتی می‌توانند بانک عامل را هم خود مشخص کنند در غیر این صورت یک بانک عامل به آنها معرفی خواهد شد. البته براساس برنامه ریزی‌ها سیستم بانکی هم یک ماه فرصت دارد تا اطلاعات فرد متقاضی را بررسی و نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها