میزان نوشت: آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه دیروز در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) گفت: آرمان های امام راحل همچون عدالت و معنویت امروز پیش از هر زمان دیگری در دنیا موضوع جست وجو است و این مفاهیم ارکان نظام مردم سالاری دینی را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۶۱۳۷

گزارش ماهانه دولت به رهبر انقلاب

رحمانی‌فضلی از ارائه گزارش ماهانه عملکرد اقتصادمقاومتی به رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب از ما خواسته‌اند که ماهانه در زمینه تحقق اقتصادمقاومتی به ایشان گزارش دهیم و ما نیز این کار را انجام خواهیم داد.

به گزارش تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور با بیان این‌که ما متوجه مشکلات بانک‌های کشور هستیم، افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای بر این مساله دارند و در همین مدت اخیر در این زمینه سه بار جلسه با ما داشته‌اند و تاکید ایشان نیز این بود که این حرف‌ها روی کاغذ نماند.

تازه‌ترین موضع نوری المالکی درباره ایران

معاون رئیس‌جمهوری عراق با بیان این‌که ایران در امور داخلی عراق هیچ‌گونه دخالتی ندارد، بر نیاز بغداد به همکاری با تهران تاکید کرد.

نوری المالکی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، روابط عراق با ایران را طبیعی و با ثبات و حسنه توصیف کرد و گفت: ایران خدمات بسیاری به عراق ارائه داد.

تمجید عبدالله عبدالله از رهبر انقلاب

رئیس اجرایی افغانستان درباره موضع رهبر انقلاب اسلامی ایران نسبت به افغانستان گفت: رهبر جمهوری اسلامی ایران از فرهنگ و تاریخ مردم افغانستان شناخت خوب داشته و در این موارد با علاقه‌مندی صحبت می‌کنند که از این لحاظ به ایشان احترام داشته و آرزوی سلامتی برای ایشان می‌کنم.

به گزارش فارس، عبدالله عبدالله با بیان این‌که ایران و روسیه صلح در افغانستان را به سود منطقه می‌دانند، اعلام کرد: کشورهای منطقه در جریان مذاکرات صلح افغانستان قرار گرفته‌اند.

هشدار ایران درباره ظهور داعش در افغانستان

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل با هشدار در مورد ظهور و قدرت گرفتن داعش و سایر شاخه‌های تروریستی منشعب از آن در افغانستان، عدم مقابله جدی با این تشکیلات را موجب بروز شرایط وخیم‌تری در این کشور دانست.

به گزارش تابناک،‌ غلامحسین دهقانی در نشست سه‌شنبه شورای امنیت این سازمان که به بحث و بررسی در مورد افغانستان اختصاص داشت، ضمن محکوم کردن هرگونه همکاری با گروه‌های تروریستی در افغانستان، نسبت به ظهور و رشد داعش و شاخه‌های آن مانند داعش استان خراسان، نهضت اسلامی ازبکستان و نهضت اسلامی ترکستان شرقی هشدار داد و افزود اگر امروز با این گروه‌ها مقابله‌ای جدی صورت نگیرد، باید در انتظار آینده‌ای دشوارتر بود.

جنجال بر سر معامله ایران و بوئینگ

نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به توافق ایران برای خرید صد فروند هواپیما از شرکت بوئینگ واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، دونالد ترامپ، توافق ایران و بوئینگ برای خرید هواپیما را بهانه حمله به هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی حزب دموکرات قرار داد. ترامپ مدعی شد که «توافق هسته‌ای فاجعه‌بار با ایران»، مقدمه‌چینی هیلاری کلینتون برای معاملات تجاری با ایران بوده است. با این حال جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته مجوز فروش هواپیماهای بوئینگ به طرف ایرانی، بر اساس تعهدات برجامی صادر شده و البته این فروش برای اقتصاد آمریکا «خوب» خواهد بود. آسوشیتدپرس هم نوشته ویتنی اسمیت، سخنگوی بخش امور بین‌الملل وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد: سیاست کلی ما در مورد همه برنامه‌های تحریمی این است که درخصوص تعامل با بخش خصوصی، اظهارنظری نکنیم. وی تلویحا اعلام کرد: به قرارداد بوئینگ با ایران احترام می‌گذاریم.

گلایه‌های عارف از برخی اعضای ائتلاف امید

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس در دیدار اعضای حزب ندای ایرانیان به فرآیند طی شده در بحث انتخابات هیات رئیسه مجلس و انتخابات هیات رئیسه کمیسیون های تخصصی اشاره کرد و یادآور شد: اگر برخی کم لطفی‌ها از جانب کسانی که در ائتلاف امید بودند، صورت نمی‌گرفت، بهتر به هدف خود می رسیدیم و به همین دلیل گلایه های جدی در این خصوص وجود دارد که در زمان مناسب مطرح خواهد شد.

دومین گزارش «برجامی» کمیسیون امنیت ملی

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: 26 تیر موعد ارائه گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به صحن علنی مجلس است. احمد امیرآبادی‌فراهانی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما، افزود: طبق تبصره (1) قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موظف است هر شش ماه یک‌بار گزارش اجرای برجام را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

اعلام برنامه‌های هفته حقوق بشر آمریکایی

فارس نوشت: اصغر آبخضر، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری ضمن تشریح سیاست‌ها و اعلام اهم برنامه‌های هفته افشای حقوق بشر آمریکایی، اجرای برنامه‌هایی مثل برگزاری مراسم ویژه در مساجد و سخنرانی کارشناسانی مثل محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه و محقق و دکتر حشمت‌الله قنبری، دیدار خانواده معظم شهدا، جانبازان و اعضای ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر با مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) در 5 تیر و مراسم ویژه عطرافشانی و نثارگل در قطعه 72تن بهشت زهرا(س) را مورد اشاره قرار داد.

وی افزود: سخنرانی مسئولان قبل از خطبه‌های نماز جمعه چهارم تیرماه در تهران و سراسر کشور در موضوع هفتم تیر و شخصیت آیت‌الله بهشتی برگزاری اولین جشنواره حقوق بشر آمریکایی(توسط حوزه هنری و سازمان بسیج حقوقدانان) با رویکرد تولید آثار هنری پژوهش محور در خصوص ماهیت، مفهوم و مصادیق حقوق بشر آمریکایی از جمله دیگر برنامه‌های این ستاد در هفته حقوق بشر است.

گلایه‌های استاندار برکنار شده خوزستان

عبدالحسین مقتدایی استاندار برکنار شده خوزستان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره دلایل برکناری یکباره خود از استانداری خوزستان گفت: مقصر اصلی در رفتن من از استانداری، آقای زنگنه وزیر نفت و آقای روحانی هستند و شکی در این زمینه نیست که این دو نفر خواستند بنده برکنار شوم.

در همین حال حسین‌علی امیری، قائم مقام وزیر کشور شایعه دخالت رئیس‌جمهور در عزل استاندار خوزستان را کاملا بی‌اساس خواند. به گزارش ایسنا، او با اشاره به مسائل پیش‌آمده در آخرین روز کاری استاندار سابق عنوان کرد: شخصا یک روز و نیم تلاش کردم این وضعیت پیش نیاید اما سرانجام و با توجه به ناهماهنگی‌هایی که در انتصابات آذرماه سال گذشته انجام شده بود و انتصابات بعدی و آخرین مجموعه انتصاباتی که انجام شد، این موضوع رخ داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها