شب زنده‌داری رادیو در شب‌های پرفضیلت قدر

همزمان با فرارسیدن ایام شهادت حضرت علی(ع) و شب‌های پرفضیلت قدر، شبکه‌های مختلف رادیویی تلاش می‌کنند اوقاتی سرشار از معنویت را برای مخاطبان روزه‌دار و شب زنده‌دار رقم بزنند.
کد خبر: ۹۱۵۶۴۹

به گزارش روابط عمومی ‌معاونت صدا، برنامه «در سوگ عدالت» به مناسبت ضربت خوردن حضرت علی(ع) از رادیو اقتصاد روی آنتن خواهد رفت. حجت‌الاسلام دکتر حسین اسکندری، کارشناس مذهبی در برنامه روز شنبه ساعت 12 و 30 دقیقه درباره موضوع سیره زندگی حضرت علی(ع) صحبت می‌کند و برنامه روز دوشنبه ساعت 6 و 30 دقیقه به چگونگی سیره حکومتی حضرت علی(ع) در بخش اقتصادی و اجتماعی اختصاص دارد.

«نورباران» عنوان برنامه ویژه شب‌های قدر رادیو ایران است که با استقرار واحد سیار رادیو ایران در حسینیه همدانی‌ها ساعت 11 از این شبکه پخش می‌شود.

همچنین برنامه سردار حرم هم با محوریت زندگی شهید سردار همدانی در شب‌های قدر ساعت 22 و 5 دقیقه پخش می‌شود. در این برنامه با همسر، دختر و پسر شهید گفت‌وگو می‌شود.برنامه «آسمان نزدیک است» در شب‎های قدر ساعت 21 و 35 دقیقه از رادیو تهران پخش خواهد شد. این برنامه به پنج موضوع توبه کردن، امید به خدا، بخشیدن، اکرام ایتام و کمک به نیازمندان و دستگیری از مستمندان می‌پردازد. «قدر خوبان» از دیگر ویژه برنامه‌های شبکه رادیویی تهران در شب‌های قدر است.

«و خدایی که در این نزدیکی ‌است» ویژه‌برنامه شب‌های قدر رادیو جوان است که با اجرای سیدحسین حسینی و پخش زنده دعای جوشن کبیر در استودیو توسط بهروز رضوی‌نژاد و پوشش مراسم احیای شب‌های قدر با حضور کارشناس مذهبی همراه خواهد بود.

عوامل برنامه ساز ویژه برنامه افطار «تا خدا راهی نیست» شبکه رادیویی سلامت، همزمان با شب‌های قدر، روزهای 4 و 6 تیرماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این برنامه را ساعت 19 و 10 دقیقه پخش می‌کنند.

رادیو صبا همزمان با لیالی قدر ویژه‌برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است. ویژه برنامه «علی نامه» از 4 تا 9 تیر ماه از ساعت 7 و 30 دقیقه به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت علی(ع) پخش می‌شود. برنامه «کوچه باغ صبا» در مدح حضرت علی(ع) از ساعت 6 و 45 دقیقه و برنامه «ساده و صمیمی» ساعت 7 و 30 دقیقه پخش خواهد شد. برنامه «آیه‌های باران» همزمان با شب‌های پر برکت قدر از ساعت 24 تا 3 بامداد از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. این برنامه به پخش مراسم شب‌های قدر از دانشگاه امام صادق(ع) اختصاص دارد. «قافله سالار عشق» به مناسبت شهادت امام علی(ع) 7 تیر ساعت 8 و 30 دقیقه و برنامه «محراب عرش» هم در همین روز ساعت 11 پخش می‌شود. «ماه ارغوانی» از دیگر برنامه‌های این شبکه در شب‌های قدر است.

برنامه اشراق «ویژه شب‌های قدر» ساعت 21 و 30 دقیقه با موضوع بررسی چگونگی نزول قرآن در لیله القدر، پخش دعای جوشن کبیر با صدای زین‌العابدینی و غلامرضازاده، مهدی صدقی ساعت 22 به مدت صد دقیقه، پخش مراسم احیای شب‌های قدر و... از برنامه‌های رادیو قرآن ویژه شب‌های قدر است.

«ماه‌ترین ماه» عنوان ویژه برنامه رادیو گفت‌وگوست که در شب‌های قدر با حضور خانواده‌های شهدای حرم، جانبازان، اندیشمندان و اهالی فرهنگ ساعت 22 پخش می‌شود. «نسیم» از دیگر برنامه‌های این شبکه است.

برنامه «پنجره‌ای رو به شب» جمعه 4 تیرماه و سه‌شنبه 8 تیرماه در رادیو ورزش به پوشش مراسم احیا با سخنرانی حاج‌حسین انصاریان می‌پردازد. شبکه رادیویی پیام نیز در شب‌های پرفضیلت قدر همنوا با دیگر شبکه‌های رادیویی و به فراخور مأموریت‌های تعریف شده برای هرشبکه، اقدام به پخش ویژه برنامه‌ها، نوحه، حکایت‌های عرفانی، قطعات ادبی مرتبط، دعا و تواشیح، قرآن و ترجمه، احادیث، اذان، نواهای حزن‌انگیز و... به این مناسبت می‌پردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها